O výber mýta má záujem osem firiem

Národná diaľničná spoločnosť dnes oznámila, že o výber elektronického mýta má záujem osem spoločností.

Bratislava - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dostala osem žiadostí o účasť v užšej súťaži na vybudovanie systému elektronického mýta. ČTK o tom dnes informoval hovorca NDS Marcel Jánošík. Mená záujemcov o účasť v tendri za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty však nespresnil.

"Do dnešného dňa mohli záujemcovia zasielať svoje žiadosti o účasť v užšej súťaži na komplexnú službu elektronického výberu mýta. Žiadosť o účasť mala obsahovať predloženie dokumentov, ktorými záujemcovia preukazujú splnenie podmienok súťaže," uviedol Jánošík.

NDS, ktorá prevádzkuje slovenské diaľnice a rýchlostné cesty, by mala osloviť vybraných záujemcov do 23. novembra. Otváranie obálok sa má predbežne uskutočniť 18. januára 2008. Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest by mali na Slovensku platiť kamióny a autobusy od januára 2009.

Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto. Prvú súťaž v auguste pre veľký počet - 55 záujemcov a druhú v septembri pre formálnu chybu.

Elektronický výber mýta na Slovensku má začať fungovať od 1. januára 2009 pre motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Tieto vozidlá budú musieť mať nainštalované zaregistrované palubné jednotky. Spoplatneniu budú podliehať diaľnice a cesty v predpokladanej dĺžke okolo 2 400 kilometrov.

NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších 5 rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Ako kritériá na vyhodnotenie ponúk NDS uviedla ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku z hľadiska celkovej ceny za predmet zákazky, efektívnosti výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie. Dodávatelia by mali zložiť podľa zverejnených podmienok verejného obstarávania zábezpeku vo výške 10 mil. Sk a mať vlastné imanie minimálne 800 mil. Sk. Minimálny obrat záujemcu by mal byť na úrovni 2,5 mld. Sk a bežná likvidita na minimálnej úrovni 1,1. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané, je do 30. septembra 2008.

Jediné konzorcium, ktoré zatiaľ potvrdilo podanie žiadosti, je Satways. Skupinu Satways vytvorili spoločnosti Slovak Telekom, a. s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Satellic Traffic Management GmbH, Siemens, s. r. o., a ABN Amro Bank, N.V., Czech Republic & Slovakia, ktorá vlastní 100 % ABN Amro ETC B.V.
Podľa portálu idoprava.sk by ďalšími žiadateľmi mali byť spoločnosti Autostrade Group, Efkon AG, Housing & Construction Holding Co. Ltd., Kapsch TrafficCom AG, Sanef, ToSy.sk a Thales, S.A.

Autostrade Group je talianska firma pôsobiaca v Európe ako koncesionár pre výstavbu a správu platených diaľnic a pre príbuzné dopravné služby.

Efkon AG je spoločnosť celosvetovo prevádzkujúca inteligentné dopravné systémy a aplikácie elektronickej platby.

Housing & Construction Holding Co. Ltd. je najväčšia infraštrukturálna spoločnosť v Izraeli.

Kapsch TrafficCom AG patrí k najvýznamnejším európskym dodávateľom komunikačných riešení a komplexných komunikačných systémov.

Sanef prevádzkuje sieť vyše 1 700 kilometrov diaľnic a má podiel na ďalších 280 kilometroch spoplatnených diaľnic.

ToSy.sk je slovensko-švajčiarska skupina vytvorená za účelom uchádzania sa o zavedenie a prevádzku elektronického mýta na Slovensku.

Thales, S.A. je francúzska firma, ktorá sa zaoberá najmä informačnými systémami v oblasti obrany, letectva, dopravy a civilnej bezpečnosti.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.