Národná diaľničná spoločnosť dnes oznámila, že o výber elektronického mýta má záujem osem spoločností.
Bratislava - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dostala osem žiadostí o účasť v užšej súťaži na vybudovanie systému elektronického mýta. ČTK o tom dnes informoval hovorca NDS Marcel Jánošík. Mená záujemcov o účasť v tendri za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty však nespresnil.
"Do dnešného dňa mohli záujemcovia zasielať svoje žiadosti o účasť v užšej súťaži na komplexnú službu elektronického výberu mýta. Žiadosť o účasť mala obsahovať predloženie dokumentov, ktorými záujemcovia preukazujú splnenie podmienok súťaže," uviedol Jánošík.
NDS, ktorá prevádzkuje slovenské diaľnice a rýchlostné cesty, by mala osloviť vybraných záujemcov do 23. novembra. Otváranie obálok sa má predbežne uskutočniť 18. januára 2008. Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest by mali na Slovensku platiť kamióny a autobusy od januára 2009.
Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto. Prvú súťaž v auguste pre veľký počet - 55 záujemcov a druhú v septembri pre formálnu chybu.
Elektronický výber mýta na Slovensku má začať fungovať od 1. januára 2009 pre motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Tieto vozidlá budú musieť mať nainštalované zaregistrované palubné jednotky. Spoplatneniu budú podliehať diaľnice a cesty v predpokladanej dĺžke okolo 2 400 kilometrov.
NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších 5 rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.
Ako kritériá na vyhodnotenie ponúk NDS uviedla ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku z hľadiska celkovej ceny za predmet zákazky, efektívnosti výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie. Dodávatelia by mali zložiť podľa zverejnených podmienok verejného obstarávania zábezpeku vo výške 10 mil. Sk a mať vlastné imanie minimálne 800 mil. Sk. Minimálny obrat záujemcu by mal byť na úrovni 2,5 mld. Sk a bežná likvidita na minimálnej úrovni 1,1. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané, je do 30. septembra 2008.
Jediné konzorcium, ktoré zatiaľ potvrdilo podanie žiadosti, je Satways. Skupinu Satways vytvorili spoločnosti Slovak Telekom, a. s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Satellic Traffic Management GmbH, Siemens, s. r. o., a ABN Amro Bank, N.V., Czech Republic & Slovakia, ktorá vlastní 100 % ABN Amro ETC B.V.
Podľa portálu idoprava.sk by ďalšími žiadateľmi mali byť spoločnosti Autostrade Group, Efkon AG, Housing & Construction Holding Co. Ltd., Kapsch TrafficCom AG, Sanef, ToSy.sk a Thales, S.A.
Autostrade Group je talianska firma pôsobiaca v Európe ako koncesionár pre výstavbu a správu platených diaľnic a pre príbuzné dopravné služby.
Efkon AG je spoločnosť celosvetovo prevádzkujúca inteligentné dopravné systémy a aplikácie elektronickej platby.
Housing & Construction Holding Co. Ltd. je najväčšia infraštrukturálna spoločnosť v Izraeli.
Kapsch TrafficCom AG patrí k najvýznamnejším európskym dodávateľom komunikačných riešení a komplexných komunikačných systémov.
Sanef prevádzkuje sieť vyše 1 700 kilometrov diaľnic a má podiel na ďalších 280 kilometroch spoplatnených diaľnic.
ToSy.sk je slovensko-švajčiarska skupina vytvorená za účelom uchádzania sa o zavedenie a prevádzku elektronického mýta na Slovensku.
Thales, S.A. je francúzska firma, ktorá sa zaoberá najmä informačnými systémami v oblasti obrany, letectva, dopravy a civilnej bezpečnosti.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Na elektronické mýto už tlačí čas
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.