O výber mýta má záujem osem firiem

Národná diaľničná spoločnosť dnes oznámila, že o výber elektronického mýta má záujem osem spoločností.

Bratislava - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dostala osem žiadostí o účasť v užšej súťaži na vybudovanie systému elektronického mýta. ČTK o tom dnes informoval hovorca NDS Marcel Jánošík. Mená záujemcov o účasť v tendri za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty však nespresnil.

"Do dnešného dňa mohli záujemcovia zasielať svoje žiadosti o účasť v užšej súťaži na komplexnú službu elektronického výberu mýta. Žiadosť o účasť mala obsahovať predloženie dokumentov, ktorými záujemcovia preukazujú splnenie podmienok súťaže," uviedol Jánošík.

NDS, ktorá prevádzkuje slovenské diaľnice a rýchlostné cesty, by mala osloviť vybraných záujemcov do 23. novembra. Otváranie obálok sa má predbežne uskutočniť 18. januára 2008. Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest by mali na Slovensku platiť kamióny a autobusy od januára 2009.

Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto. Prvú súťaž v auguste pre veľký počet - 55 záujemcov a druhú v septembri pre formálnu chybu.

Elektronický výber mýta na Slovensku má začať fungovať od 1. januára 2009 pre motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Tieto vozidlá budú musieť mať nainštalované zaregistrované palubné jednotky. Spoplatneniu budú podliehať diaľnice a cesty v predpokladanej dĺžke okolo 2 400 kilometrov.

NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších 5 rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Ako kritériá na vyhodnotenie ponúk NDS uviedla ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku z hľadiska celkovej ceny za predmet zákazky, efektívnosti výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie. Dodávatelia by mali zložiť podľa zverejnených podmienok verejného obstarávania zábezpeku vo výške 10 mil. Sk a mať vlastné imanie minimálne 800 mil. Sk. Minimálny obrat záujemcu by mal byť na úrovni 2,5 mld. Sk a bežná likvidita na minimálnej úrovni 1,1. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané, je do 30. septembra 2008.

Jediné konzorcium, ktoré zatiaľ potvrdilo podanie žiadosti, je Satways. Skupinu Satways vytvorili spoločnosti Slovak Telekom, a. s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Satellic Traffic Management GmbH, Siemens, s. r. o., a ABN Amro Bank, N.V., Czech Republic & Slovakia, ktorá vlastní 100 % ABN Amro ETC B.V.
Podľa portálu idoprava.sk by ďalšími žiadateľmi mali byť spoločnosti Autostrade Group, Efkon AG, Housing & Construction Holding Co. Ltd., Kapsch TrafficCom AG, Sanef, ToSy.sk a Thales, S.A.

Autostrade Group je talianska firma pôsobiaca v Európe ako koncesionár pre výstavbu a správu platených diaľnic a pre príbuzné dopravné služby.

Efkon AG je spoločnosť celosvetovo prevádzkujúca inteligentné dopravné systémy a aplikácie elektronickej platby.

Housing & Construction Holding Co. Ltd. je najväčšia infraštrukturálna spoločnosť v Izraeli.

Kapsch TrafficCom AG patrí k najvýznamnejším európskym dodávateľom komunikačných riešení a komplexných komunikačných systémov.

Sanef prevádzkuje sieť vyše 1 700 kilometrov diaľnic a má podiel na ďalších 280 kilometroch spoplatnených diaľnic.

ToSy.sk je slovensko-švajčiarska skupina vytvorená za účelom uchádzania sa o zavedenie a prevádzku elektronického mýta na Slovensku.

Thales, S.A. je francúzska firma, ktorá sa zaoberá najmä informačnými systémami v oblasti obrany, letectva, dopravy a civilnej bezpečnosti.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...