Projektant predstavil päť variantov tunela Karpaty. Národná diaľničná spoločnosť chce čo najkratšie, teda najlacnejšie riešenie. Obce sa diaľnici cez svoje územie bránia.
Projektant predstavil päť variantov tunela Karpaty. Národná diaľničná spoločnosť chce čo najkratšie, teda najlacnejšie riešenie. Obce sa diaľnici cez svoje územie bránia.
Tunel cez Karpaty, ktorý bude súčasťou diaľnice D4, včera predstavila Národná diaľničná spoločnosť. Bolo to prvé stretnutie investora a zástupcov obcí, cez ktoré má diaľnica viesť. Obce sa boja, že diaľnica znehodnotí ich územie.
O diaľnici D4 sa doteraz hovorilo ako o nultom okruhu. Má spojiť rakúske diaľnice A6 a S8 s oblúkom okolo Bratislavy s päť- až deväťkilometrovým tunelom cez Karpaty. Diaľnicu by mala v apríli vláda zaradiť do plánu investícií.
Južný portál dvojrúrového tunela má byť niekde medzi Račou a Vajnormi, severný medzi Mariankou a Borinkou. Je päť variantov, ako pôjde tunel pod kopcom.
Najkratší, a teda najlacnejší variant ráta s kombináciou dvoch kratších tunelov spojených v kopcoch estakádou. V ďalších variantoch je tunel súvislý. Diaľničná spoločnosť chce pri výstavbe čo najviac ušetriť.
Podľa odhadu projektanta by kilometer diaľnice D4 stál v najlacnejšom prípade 400 miliónov, kilometer tunela 1,5 miliardy a kilometer diaľničného mosta dve miliardy. V drahšom prípade by mohli byť sumy dvojnásobné.
Rači, Vajnorom, Borinke a Marianke sa ani jeden z variantov nepáči. Nesúhlasia s tým, aby diaľnica viedla cez ich územie. Tvrdia, že v územnom pláne kraja sa s nimi ráta ako s rekreačnými oblasťami.
„Stavby medzinárodného významu sa nedajú posudzovať len z hľadiska územného plánu. Ten predsa možno vždy aktualizovať,“ povedala Daniela Pyszková z diaľničnej spoločnosti. Podľa nej sa bude stavba posudzovať z viacerých hľadísk.
Projektant pripustil, že aj pri najlepšej vôli bude vzdialenosť diaľnice od zástavby niekde len 150 metrov. Tak by mal byť tunel čo najdlhší, aby čo najmenej narúšal okolie. Deväťkilometrové tunely sa však podľa projektanta stavajú len v alpských krajinách.
„Som za šiesty variant, v ktorom nebudú prvoradé peniaze,“ povedal obyvateľ Marianky. Možnosti územia sú však piatimi variantmi vyčerpané, tvrdí projektant.
Obe strany sa dohodli, že sa po Veľkej noci stretnú na oboch koncoch plánovaného tunela – v Stupave a vo Vajnoroch, aby si investor mohol vypočuť ich názory. „Občania majú právo sa zúčastniť na príprave stavby,“ povedal primátor Stupavy Ján Beleš.
Tunel by mal byť čo najlacnejší, teda najkratší, tvrdí Národná diaľničná spoločnosť.
Pri jeho výstavbe však treba zvážiť okrem peňazí aj ďalšie kritériá:
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Fico: Výstavbu diaľníc urýchlime za každú cenu
Samospráva rokuje o novom variante plánovaného obchvatu Bratislavy
Obce chcú zmeny výstavby diaľnice D4
Začína sa hovoriť o trase novej diaľnice D4
Občania Borinky nechcú v blízkosti plánovanú diaľnicu D4
Diaľnica D4 má vytvoriť okolo hlavného mesta okruh. Nie všetci sú za.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.