Bratislava - Na južnom Slovensku pokračuje petícia za výstavbu rýchlostnej komunikácie. Organizátorom sa už podarilo vyzbierať takmer 30.000 podpisov. V podpisovej kampani chcú pokračovať aj počas letných mesiacov až do konca augusta.
Podpisovú akciu organizujú obecné a mestské samosprávy v Rovinke, Dunajskej Lužnej, Šamoríne, Dunajskej Strede, Nových Zámkoch, Kolárove, Želiezovciach, Šahách a v Tornali.
Predseda petičného výboru Zsolt Simon dnes pre TASR uviedol, že podpisy chcú odovzdať na Úrade vlády SR. Chcú nimi ovplyvniť vládne rozhodnutia o proporcionálnom budovaní diaľničnej siete a rýchlostných komunikácií na celom Slovensku. Podľa Simona vládnou prioritou je severné Slovensko, ale na juhu sa rýchlostné cesty nestavajú a žiadne ani nie sú zaradené do zoznamu priorít. Pritom 240-kilometrový úsek diaľnice z Bratislavy do Lučenca by stál okolo 57 miliárd Sk (1,88 miliardy eur), čo je porovnateľná cena pre 50- kilometrový úsek na severe Slovenska. Nepochybne by výrazne odbremenila aj nadpriemerne zaťažený úsek diaľnice D1, dodal Simon.
Situácia na južnom ťahu je neúnosná, povedal starosta Dunajskej Lužnej Ladislav Cingel. Denne obcou prejde okolo 50.000 motorových vozidiel. Na príjazde do Bratislavy sa tvoria kolóny až od Šamorína a prejsť 25-kilometrový úsek trvá niekedy vyše dve hodiny. Aj preto sa pod petíciu v našej obci k dnešnému dňu už podpísalo 1384 občanov, dodal Cingel.
Rezort dopravy si uvedomuje, že Slovensko trpí nedostatkom nadradenej cestnej dopravnej infraštruktúry. Priority sú určené na základe stavu prípravy jednotlivých úsekov a takisto podľa vývoja intenzít dopravy.
V súčasnosti je v súlade s uvedenými skutočnosťami schválený Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 - 2010. Píše sa v stanovisku, ktoré TASR poskytol hovorca Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Marián Jánošík v súvislosti s pokračujúcou petíciou za výstavbu rýchlostnej komunikácie.
Pokiaľ ide o "južný ťah," tak z hľadiska prognózy dopravných intenzít patrí k najzaťaženejším úsekom R7 Bratislava Dunajská Lužná. Posledný celoštátny prieskum na tomto úseku (oblasť Dunajská Lužná) zaznamenal intenzitu 12.900 vozidiel za deň. Medializované údaje sú zamieňané s prognózou intenzity vozidiel (cca 40.000 vozidiel za deň) v roku 2030.
Dňa 17. júna 2008 sa uskutočnilo vstupné rokovanie k správe o hodnotení podľa zákona č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (2. stupeň EIA). Do skoršej realizácie - pred rok 2010 tento úsek z hľadiska stupňa prípravy nie je možné zaradiť.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.