Pre obce Dunajská Lužná a Rovinka je variant A rýchlostnej cesty R7 nevýhodný, lebo zasahuje do rozvojových území obcí, kde sú plánované rekreačné aktivity. Po protestnom pochode Dunajskou Lužnou to uviedol občiansky aktivista a zvolávateľ pochodu Ivan Georgiev.
Podľa neho ministerstvo dopravy zmenilo variant C na variant A bez toho, aby komunikovalo s okolitými obcami a s verejnosťou. Poslanci Dunajskej Lužnej ako aj starostovia obcí Miloslavov a Rovinka podporujú variant C, pretože by sa ním mohla zlepšiť dopravná situácia na ťahu z južného Slovenska v smere do Bratislavy.
Podľa poslankyne obce Dunajská Lužná Evy Takáčovej je dopravná situácia neúnosná a najlepšie pre obec vychádzal variant C. V prípade že sa začne realizovať variant A, sa podľa nej odsúva možnosť realizácie o niekoľko rokov. Variant A navyše podľa nej ohrozuje aj chránené územia. "Variant C je riešiteľný najrýchlejšie a snažíme sa presvedčiť ministerstvo, že jeho rozhodnutie je nesprávne," uviedol poslanec Dunajskej Lužnej Jozef Šafárik.
Podľa Georgieva z krátkodobého hľadiska variant A určite pomôže obci Podunajské Biskupice, ale z dlhodobého hľadiska pri predpokladanom rozvoji obcí sa Biskupice znovu naplnia dopravou z okolitých obcí. Podľa starostu Miloslavova Jaroslava Feriančeka je rozvoj v okolí Bratislavy taký veľký, že nie je možný koridor, ktorý by vyhovoval všetkým, ale variant C je veľmi dobre riešený pre takúto oblasť.
"Požiadali sme listom ministra, aby to vrátil späť na variant C. Pokiaľ nezmení stanovisko, zašleme petíciu do Národnej rady SR a budeme bojovať za to, aby sa to urýchlilo a aby sme mali čo najskôr riešenie tohto problému," uviedol Ferianček. Podľa Georgieva si počkajú na reakciu ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti. Ak by boli nútení, využijú aj inštitút podania sťažnosti na Európsku komisiu.
Niekoľko desiatok obyvateľov Dunajskej Lužnej sa v pondelok medzi 7:00 a 8:00 pokúsilo spomaliť dopravu v obci prechádzaním cez priechody pre chodcov. S transparentom "Žiadame návrat variantu C rýchlostnej komunikácie R7, nebráňte rozvoju našich obcí" prechádzali cez priechody v obci. Doprava bola napriek tomu pomerne plynulá. Na mieste bolo niekoľko policajných hliadok. Demonštrujúci na záver protestného pochodu prečítali petíciu proti zmene výstavby rýchlostnej cesty R7 ministerstvom dopravy z variantu C na variant A v úseku Bratislava - Dunajská Lužná.
Podľa rozhodnutia ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) sa má cesta stavať podľa variantu A, vedúceho južne od Rovinky a Dunajskej Lužnej, čo je v súlade s územným plánom hlavného mesta aj kraja. Doterajší variant C, ktorý presadil exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD), počítal so stavbou rýchlostnej komunikácie severovýchodne od oboch obcí a podporovali ho obce v okolí Bratislavy.
Minister dopravy Ján Figeľ trvá na svojom rozhodnutí viesť trasu rýchlostnej cesty R7 medzi Šamorínom a Bratislavou podľa variantu A. Nevidí problém ani v prípadnej sťažnosti ochranárov v Bruseli, podľa neho sú obidva varianty z hľadiska životného prostredia porovnateľné. Variant A je prínosnejší aj pre riešenie dopravnej situácii v Bratislave, uviedol.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Vjazdy do Bratislavy blokovali aj hodinové kolóny
Dunajská Lužná môže byť v špičke zablokovaná. Kvôli protestu proti Figeľovej R7
V rannej špičke hrozí blokáda cesty do Bratislavy
Bratislava víta variant A rýchlostnej cesty R7
Trasovanie R7 je zmenené, nepôjde cez okolité obce
Jazdiť z Lužnej je ako mať šichtu navyše
Pri stavbe R7 je podľa rezortu dopravy výhodnejší variant C
Na juhu Slovenska chcú rýchlostnú komunikáciu
Obce na juhu žiadajú rýchlostnú komunikáciu
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.