Žilina - Regionálna obchodná a priemyselná komora v Žiline dnes kritizovala štát za pomalé tempo výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v Žilinskom kraji. Namiesto toho sa vraj pod tlakom lobbistov uprednostňuje výstavba menej dôležitých úsekov napríklad v okolí Banskej Bystrice, kde pôsobil i minister dopravy Ľubomír Vážny. Podľa komory sa tak odďaľuje diaľničné prepojenie s Českom a Poľskom na severe krajiny a komplikuje príchod investorov do Turca, Liptova či na Oravu.
"Boli vyhlásenia (vlády), že prepojíme (diaľnicou) do roku 2010 Bratislavu, Žilinu a Košice. Pýtam sa, kde sú dnes tieto slová. Hovorilo sa, že budeme mať prepojenie smerom na Česko a Poľsko do roku 2012," povedal novinárom Dušan Haluška z regionálnej Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Žiline. Podľa neho by sa však s výstavbou prepojenia na českú hranicu od Čadce malo napokon začať až po roku 2012. Nejasný je vraj tiež termín prepojenia s Poľskom.
Stanovisko ministerstva dopravy ČTK zisťuje. Vážny však v apríli pripustil, že spor o tender na výstavbu severných úsekov diaľnice D1 by mohol ohroziť stanovený termín dostavby spojenia medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010. Premiér Robert Fico zasa v januári nevylúčil, že diaľničné spojenie medzi Slovenskom a Poľskom sa možno nestihne vystavať do pôvodne ohláseného termínu v roku 2014.
Podľa žilinskej obchodnej komory by sa malo urýchlene pokračovať predovšetkým vo výstavbe diaľničného tunela Višňové medzi Martinom a Žilinou. V minulosti sa stihla vykopať prieskumná štôlňa, v roku 2003 sa však stavba zakonzervovala. Šéf žilinskej regionálnej komory Ján Mišura upozornil, že údržba zakonzervovanej stavby štát ročne stojí desať miliónov korún (331.939 eur). Podľa neho zlé cestné spojenie medzi Martinom a Žilinou, na ktorom dochádza často k nehodám, odrádza investorov od príchodu do Turca. Podľa doterajších informácií by sa výstavba tunela mala znova rozbehnúť na budúci rok.
Zástupcovia komory tiež upozornili, že vo výstavbe diaľnic a rýchlostných komunikácii treba pokračovať i na Orave, Liptove a Kysuciach. Inak vraj hrozí, že z týchto lokalít odídu niektorí investori. Pre zvýšený pohyb kamiónov na cestách sa tiež vytvárajú zápchy. Po diaľničnom spojení s Českom volá aj žilinská KIA, ktorá potrebuje dovážať i vyvážať súčiastky do moravského závodu automobilky Hyundai v Nošoviciach na Morave.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Nové diaľničné tunely do roku 2010 nebudú
Realizácia PPP projektov v roku 2010 je podľa Palčáka neistá
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.