Výstavba úsekov rýchlostnej cesty R7 medzi Bratislavou a Holicami v dĺžke 32 kilometrov a juhovýchodného obchvatu hlavného mesta na D4 od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji a Raču v dĺžke 27 kilometrov môže trvať kratšie.
Koncesionár Zero Bypass Limited, zložený z členov víťazného konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra, chce prvú fázu stavby podľa zámeru odovzdať do konca roka 2019 a druhú v polovici roka 2020. Nemalo by tomu brániť ani to, že ešte nie sú zabezpečené pozemky a stavebné povolenia pre všetky plánované úseky PPP projektu a ich termíny sú posunuté o niekoľko mesiacov.
Harmonogram, ktorý tvorí prílohu podpísanej koncesnej zmluvy o realizácii projektu, predpokladá ukončenie výstavby úsekov do marca, resp. septembra 2020 s tým, že práce sa mali začať v máji. Tie sa začnú až po tom, ako koncesionár uzavrie podmienky financovania projektu, na čo má dvanásť týždňov od uzavretia zmluvy, ale môže to stihnúť skôr. Súčasťou prvej etapy výstavby sú úseky R7 Bratislava, Ketelec – Dunajská Lužná – Holice a D4 od križovatky Ketelec, kde sa budú R7 a D4 prepájať, cez Ivanku pri Dunaji po Raču. Druhá časť výstavby zahŕňa úseky R7 od križovatky Prievoz v Bratislave na súčasnej D1 po Ketelec a D4 od križovatky Jarovce na D2 po Ketelec vrátane mostnej estakády ponad Dunaj a Jarovské rameno.
S výstavbou by sa malo začať na R7 medzi Dunajskou Lužnou a Holicami, keďže tento úsek ako prvý získal stavebné povolenie. Nasledovať by mal susedný úsek R7 od Ketelca po Dunajskú Lužnú. Ten už má tiež stavebné povolenie, ale ešte nie je právoplatné. Čím rýchlejšie koncesionár úseky postaví a odovzdá do užívania, tým skôr mu začne štát uhrádzať platby.
Obchodný riaditeľ Cintry Carlos Ugarte po podpise koncesnej zmluvy pre projekt D4 a R7 v piatok v Šamoríne informoval, že majú záväzky voči bankám, takže musia konať veľmi rýchlo a nevidí dôvod na nedodržanie termínov. „Máme skôr dôvod sa čo najskôr do toho pustiť a skracovať termíny, ako je to len možné. Dodržiavame všetky termíny a dodávky, nikdy sme nič neodovzdali neskôr, ako sme sa zaviazali,“ vyhlásil Ugarte.
Štát bude po odovzdaní D4 a R7 do prevádzky splácať koncesionárovi ročne 56,72 mil. eur. Za tridsať rokov by tak mal celkovo zaplatiť približne 1,9 mld. eur vrátane vplyvu inflácie a úrokov. Na financovaní časti projektu sa bude podieľať Európska investičná banka sumou zhruba 500 mil. eur a svoju účasť potvrdila Európska banka pre obnovu a rozvoj. Práve jej vstup do financovania projektu spôsobil odklad podpisu koncesnej zmluvy o týždeň na 20. mája. Pôvodná lehota viazanosti ponuky konzorcia platila do 13. mája, to však svoju ponuku potvrdilo. Súčasťou konzorcia Obchvat Nula sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Vizualizácia obchvatu Bratislavy - diaľnica D4
Podpísali zmluvu o obchvate Bratislavy, Španieli môžu stavať
Brecely podpísal Počiatkov obchvat. Čo bude znamenať pre Bratislavu
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Ani ďalší pokus dokončiť štátnu nemocnicu Rázsochy nejde hladko, ohrozené sú európske peniaze. Dávnu nespravodlivosť s pozemkami asi nenapravia.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v...