Nový obchvat Trenčína, ktorý by mal zasiahnuť do Lesoparku Brezina a mal by z centra odviesť tranzitnú dopravu, nemá stále konkrétne termíny. Prebieha posudzovanie, jeho skončenie nie je časovo ohraničené.
Trenčín - Juhovýchodný obchvat mesta nemá zatiaľ ani predpokladaný termín začatia výstavby. V správe o vplyve na životné prostredie, ktorá je na internete, je napísané, že predpokladaný termín začiatku a konca výstavby treba doplniť. V správe sa nehovorí ani o cene, koľko by stavba, či posudzované varianty mali stáť.
„Pre hodnotenie sa nestanovuje časový harmonogram, ani žiadne požiadavky limitujúce časový rozsah," píše prednostka Obvodného úradu životného prostredia v Trenčíne Heleny Rosinová v aktuálnej správe o rozsahu hodnotenia vplyvu obchvatu na životné prostredie. O potrebách nového obchvatu hovorí EIA na internete len do budúcnosti.
„Z výpočtov v dopravnej prognóze vyplýva, že bez vybudovania obchvatu sa dopravné problémy v meste budú neustále prehlbovať a v roku 2030 bez zásadnejších úprav mestskej siete bude dochádzať pravidelne ku kolapsom dopravy," píše sa v správe EIA.
Pred rokom 2030 bude podľa nej potrebné i bez vybudovania obchvatu vynaložiť značné investície do skapacitnenia ciest. Nezaobíde sa to vraj bez stavebných úprav v centre mesta a s prípadnými demoláciami. Už dnešnú situáciu s dopravou v meste často odborníci nazývajú dopravným kolapsom.
Pre ďalšie hodnotenie vplyvu obchvatu Trenčína sa okrem nulového variantu, teda stavu, ktorý by nastal, ak by sa obchvat nerobil, neurčuje žiaden konkrétny variant uvedený v pôvodnom zámere. „Rozpracujú sa všetky tri navrhované varianty riešenia," píše v správe na internete Rosinová. Posudzovať sa teda bude aj variant, v ktorom má ísť cesta Lesoparkom Brezina. S tou nesúhlasí Občianske združenie Pre Prírodu.
Vo svojom januárovom vydaní informačníka projektu Neberte nám Brezinu Trenčín 21 je napísané, že mesto im prisľúbilo, že do ďalšej projekčnej prípravy problematický variant B nezahrnie.
Prieskumy vplyvu na životné prostredie sa budú ďalej pripravovať len pre zvyšné dva varianty. Tretí variant je podľa aktivistov nakoniec potrebné posudzovať len z dôvodu možnosti získať peniaze z eurofondov. Veria však, že posudzovanie povrchového variantu bude len formalita. Dva pre nich prijateľné varianty počítajú s vybudovaním tunela pod Brezinou. Jeden 430- metrový, prípadný druhý 610- metrový.
Obchvat má odviesť z centra Trenčína tranzitnú dopravu.
Helena Rosinová pre ďalšie hodnotenie vplyvov na životné prostredie požaduje výrazne rozšíriť informácie o výskyte živočíchov a podrobnejší ornitologický výskum. „Treba identifikovať biotopy národného a európskeho významu a v prípade ich výskytu vyhodnotiť vplyvy na ne, v prípade potreby navrhnúť zmierňujúce opatrenia," píše Rosinová. Jej požiadavky sú podobné s tými, ktoré v mene občianskeho združenia Pre prírodu tlmočilo v januári mesto Trenčín.
„Juchovýchodný obchvat mesta nebude investíciou mesta. My, rovnako ako pri novom cestom moste, pripravujeme ako samospráva podklady, aby sme celý proces urýchlili," hovorí Jana Marková z kancelárie trenčianskeho primátora.
Kedy sa bude stavať, podľa nej samozrejme závisí od výsledného variantu, ktorý bude odsúhlasený všetkými dotknutými inštitúciami.
„Rovnako aj od ďalšieho harmonogramu výstavby nového cestného mosta, ktorý je vlastne I. etapou budovania JVO mesta," hovorí Marková. Most momentálne čaká na odsúhlasenie dotácie z eurofondov. Začať by sa mohlo už tento rok v lete, hotovo by mohlo byť do dvoch rokov.
Trenčín, modernizácia železničnej trate
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme rodina) donaha. Zamestnanci úradu nesúhlasia s tvrdeniami politikov o tom, že novinka prinesie stavebníkom možnosť stavať už za pár...
O vyvlastnenie požiadala minulý rok Spoločnosť Jaromíra Krejcara (SJK), chce zabrániť jeho úplnému schátraniu.
Nové mýto má vybrať viac peňazí. Otázkou je, či sa plán podarí.
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené, rozhodol budějovický krajský súd.
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy, ale žiadneho, ktorý by v tejto veci zastupoval slovenské záujmy.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 -...
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené,...