Občiansky aktivisti protestujú: Pri Auparku mal byť cyklochodník

Okolo košického Auparku na Námestí osloboditeľov nepôjde po jeho dokončení žiaden cyklochodník. Podľa občianskych aktivistov tým mesto ustúpilo investorovi Auparku, keďže v pôvodných záväzných regulatívoch regulačného plánu sa predpokladala realizácia cyklotrás v pešej zóne po severnej strane Námestia osloboditeľov s prepojením na Hlavnú a Štúrovu ulicu, Senný trh a Južnú triedu.

Košice - Spolok na podporu skrášľovania Košíc a Cyklistická únia už zorganizovali viacero protestných cyklojázd okolo Auparku, v ktorých chceli upriamiť pozornosť kompetentných na neriešenie dopravnej situácie najmä z pohľadu nemotorizovanzých návštevníkov budúceho Auparku.

Občiansky aktivista Ladislav Rovinský nedokáže pochopiť ako je možné, že sa minulé a ani súčasné vedenie mesta zo svojej pozície ani len nazaujímalo, prečo v rámci takej obrovskej investície ako je Aupark nemôže byť vyriešený aj tento druh dopravy.

„Mesto síce malo vlastného splnomocnenca pre Aupark, ale mám pocit, že ten obhajoval všetko iné, len nie záujmy mesta. Stále sa len ustupuje investorovi, aby náhodou nemusel urobiť nič navyše pre ľudí, či už v otázke mimoúrovňového riešenia dopravy alebo vybudovania cyklochodníkov a chodníkov pre peších,“ tvrdí L. Rovinský.

Magistrát: Cyklochodník vybudujeme my

Mesto oponuje, že síce do kolaudácie Auparku sa naozaj žiadne chodníky neurobia, avšak potom ich chce urobiť samo z vlastných finančných prostriedkov.

„Projektová dokumentácia pre stavbu Nákupno – zábavné centrum Aupark Košice nerieši cyklistické chodníky v predmetnom území. Stavebnému konaniu predchádzalo v r. 2009 územné konanie, v ktorom neboli umiestnené chodníky pre cyklistov. Cyklistická doprava preto bude riešená v rámci ostatnej dopravy a bude to realizovať Správa komunikácií mesta Košice. Cyklistické chodníky majú nadväzovať na existujúce cyklistické chodníky na pešej zóne Hlavnej ulice a na Južnej triede, kde sú čiarou namaľované na existujúcom chodníku pre peších,“ uviedla pre náš denník Linda Šnajdárová z košického magistrátu.

Aktivista Rovinský: Mesto ustúpilo investorom

Šéf Spolku na skrášľovanie Košíc však stanovisko vedenia mesta považuje za absurdné a postoj radnice je podľa neho jasným výsmechom do tváre všetkých Košičanov.

„Odpoveď mesta nás doslova pobúrila. Kedysi sa sľubovalo vyriešenie dopravy a teraz je problém vyjednať s investorom obyčajný cyklochodník. Už vidím ako zadlžené mesto, ktoré nemá skoro na nič, ide dávať svoje peniaze na výstavbu cyklochodníka a chodníkov pre peších, čo mal urobiť investor. Mesto tým vlastne chcelo povedať, že cyklochodník tam nebude nikdy postavený. S tým sa ale nezmierime, urobíme ešte jednu cyklojazdu a vyzveme aj všetkých poslancov vrátane primátora a viceprimátora, aby začali konečne konať aj v záujme nemotorizovaných obyvateľov mesta. Stačí sa pozrieť, ako nezmyselne sú vyriešené chodníky k hotelu Centrum a to je len jeden príklad,“ dodal L. Rovinský.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...