Obyvatelia Jabloňovej ulice nechcú byť hlavnou dopravnou tepnou Modranky

Termín výstavby južného cestnéhoobchvatu Trnavy I/61 môže byť ohrozený. Proti realizácii jedného z jeho úsekov sa totiž postavila časť obyvateľov miestnej časti Modranka. Protestujú voči navrhovanej podobe nového napojenia MČ, ktoré by z ich tichej štvrte urobilo prejazdnú, so zvýšenou frekvenciou nákladnej dopravy.

13. 02. 2009

Trnava - Modrančania z ulíc Jabloňová a Lúčna spísali petíciu. Sú však pripravení robiť aj ďalšie kroky. "Využijeme všetky dostupné možnosti," povedal dnes na verejnom prerokovaní projektu južného obchvatu zástupca petičného výboru Ján Uhlík. Dodal, že pri kúpe pozemkov pre rodinné domy nemali informácie, že sa pripravuje výstavbu takejto komunikácie a ani spracovateľ dokumentácie obchvatu neprorokoval s nimi všetky možné varianty dopravného napojenia MČ.

Modrančania poukazujú na skutočnosť, že komunikácia na ich uliciach nie je prispôsobená vyššej záťaži a reálne hrozí postupná devastácia nových domov. "Teraz to je lokalita s povolenou rýchlosťou 20 km/hodinu, potom by to mala byť hlavná dopravná tepna MČ," informoval Uhlík. Za petičný výbor predložil zástupcom investora-Slovenskej správe ciest (SSC) i zástupcom Metského úradu (MsÚ) v Trnave alternatívne riešenie napojenia.

Alternatíva by stavbu predražila

Toto riešenie by využilo Sereďskú cestu, ktorá je teraz nosnou komunikáciou v Modranke. "Táto alternatíva by stavbu predražila, lebo počíta s jednou komunikáciou navyše," uviedla Dana Neckárová zo SSC. Dodala, že SSC chápala zadanie mesta na novú spojnicu s MČ hlavne ako "službu" občanom MČ. "Ak voči tomu oni sami protestujú, je najľahšie odstúpiť od tohoto zámeru," povedala. Podľa Jána Kánika z odboru dopravy MsÚ v Trnave by však toto riešenie nieslo so sebou dôsledok, že Modrančania by mali iba jedno napojenie na Trnavu. "Cez rýchlostnú cestu R1, ktorá je spoplatnená a nie je možné na nej jazda na bicykloch. Je potrebné hľadať konsenzus," povedal.

Južný obchvat má odbremeniť dopravu

Podľa Jána Kánika projekt južného obchvatu totiž počíta aj so zrušením terajšieho napojenia MČ práve cez Sereďskú ulicu. Južný cestný obchvat Trnavy má odbremeniť dopravu v meste v smere na diaľnicu D1 do Bratislavy a rýchlostnú cestu R1 do Nitry. Jeho projektovú dokumentáciu dalo vypracovať mesto Trnava na vlastné náklady za 66.300 eur (2 milióny Sk) v snahe urýchliť realizáciu a jeho napojenie na už rozostavaný severný obchvat, smerovaný na Záhorie a do Čiech. Má mať dĺžku 2,6 kilometra.

Námietky obyvateľov Modranky môžu celý proces prípravy a samotnej výstavby zpomaliť, pretože podľa Uhlíka sú pripravení obrátiť sa aj na súd. "Určite sa odvoláme, " uzavrel Uhlík. Pôvodný termín začatia výstavby bol určený na rok 2011.

Podrobne monitorujeme:

Trnava, PSA

Priamo súvisiace články

Južný obchvat rozdelil Modranku 

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...

Otrasy z cesty sa prenášajú na môj dom. Ktorý úrad má povinosť nariadiť nápravu?

Pri našom dome vedie cesta 1. triedy. V poslednej dobe sa stav komunikácie zhoršil natoľko, že pri...

Čo je to jednoduchá stavba podľa stavebného zákona?

Stavebný zákon definuje takzvané "jednoduché stavby". Pozor, pod pojmom "drobné stavby" rozumie...

Čo je to drobná stavba podľa stavebného zákona?

Prečo rozlišovať, čo je a čo nie je drobná stavba? Pretože na drobné stavby nie je potrebné...

Sused chce postaviť dom 1 meter od môjho pozemku. Čo sa dá robiť?

Pokiaľ Váš sused ešte nemá vydané územné rozhodnutie resp. stavebné povolenie, uplatnite aktívne...