Termín výstavby južného cestnéhoobchvatu Trnavy I/61 môže byť ohrozený. Proti realizácii jedného z jeho úsekov sa totiž postavila časť obyvateľov miestnej časti Modranka. Protestujú voči navrhovanej podobe nového napojenia MČ, ktoré by z ich tichej štvrte urobilo prejazdnú, so zvýšenou frekvenciou nákladnej dopravy.
Trnava - Modrančania z ulíc Jabloňová a Lúčna spísali petíciu. Sú však pripravení robiť aj ďalšie kroky. "Využijeme všetky dostupné možnosti," povedal dnes na verejnom prerokovaní projektu južného obchvatu zástupca petičného výboru Ján Uhlík. Dodal, že pri kúpe pozemkov pre rodinné domy nemali informácie, že sa pripravuje výstavbu takejto komunikácie a ani spracovateľ dokumentácie obchvatu neprorokoval s nimi všetky možné varianty dopravného napojenia MČ.
Modrančania poukazujú na skutočnosť, že komunikácia na ich uliciach nie je prispôsobená vyššej záťaži a reálne hrozí postupná devastácia nových domov. "Teraz to je lokalita s povolenou rýchlosťou 20 km/hodinu, potom by to mala byť hlavná dopravná tepna MČ," informoval Uhlík. Za petičný výbor predložil zástupcom investora-Slovenskej správe ciest (SSC) i zástupcom Metského úradu (MsÚ) v Trnave alternatívne riešenie napojenia.
Toto riešenie by využilo Sereďskú cestu, ktorá je teraz nosnou komunikáciou v Modranke. "Táto alternatíva by stavbu predražila, lebo počíta s jednou komunikáciou navyše," uviedla Dana Neckárová zo SSC. Dodala, že SSC chápala zadanie mesta na novú spojnicu s MČ hlavne ako "službu" občanom MČ. "Ak voči tomu oni sami protestujú, je najľahšie odstúpiť od tohoto zámeru," povedala. Podľa Jána Kánika z odboru dopravy MsÚ v Trnave by však toto riešenie nieslo so sebou dôsledok, že Modrančania by mali iba jedno napojenie na Trnavu. "Cez rýchlostnú cestu R1, ktorá je spoplatnená a nie je možné na nej jazda na bicykloch. Je potrebné hľadať konsenzus," povedal.
Podľa Jána Kánika projekt južného obchvatu totiž počíta aj so zrušením terajšieho napojenia MČ práve cez Sereďskú ulicu. Južný cestný obchvat Trnavy má odbremeniť dopravu v meste v smere na diaľnicu D1 do Bratislavy a rýchlostnú cestu R1 do Nitry. Jeho projektovú dokumentáciu dalo vypracovať mesto Trnava na vlastné náklady za 66.300 eur (2 milióny Sk) v snahe urýchliť realizáciu a jeho napojenie na už rozostavaný severný obchvat, smerovaný na Záhorie a do Čiech. Má mať dĺžku 2,6 kilometra.
Námietky obyvateľov Modranky môžu celý proces prípravy a samotnej výstavby zpomaliť, pretože podľa Uhlíka sú pripravení obrátiť sa aj na súd. "Určite sa odvoláme, " uzavrel Uhlík. Pôvodný termín začatia výstavby bol určený na rok 2011.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.