Pavel Hagyari chce využiť železničný tunel ako metro

10. 08. 2007

Petícia Prešovčanov za priame vlakové spojenie do Bratislavy začína nadobúdať reálnejšie kontúry. Ako dnes informoval tlačový tajomník Mestského úradu v Prešove Michal Kaliňák, na prešovskej radnici sa opätovne rokovalo o možnostiach tejto trasy za účasti vedenia mesta, pracovníkov odboru strategického rozvoja Prešovského samosprávneho kraja a spoločnosti Reming Consult a.s., ktorá sa zaoberá projektovaním dopravných stavieb, geodetickými a kartografickými prácami aj poradenstvom.

V súvislosti s technickou prípravou projektu sa uvažuje o tunelovom variante železničnej trasy pod úrovňou terénu. Hagyari by chcel toto riešenie využiť aj pre mestskú hromadnú dopravu. „Takáto forma podzemnej železnice by mohla byť perspektívne využívaná aj ako metro v rámci integrovaného dopravného systému so zastávkami v jednotlivých častiach mesta. Využívaním železnice na takéto účely by sme napokon len zefektívnili koľajovú dopravu,“ uviedol na rokovaní. Tieto varianty riešenia osobnej železničnej dopravy budú predmetom ďalších rozhovorov. Najbližšie rokovanie zvolá po analýze podnetov Útvar hlavného architekta. Až následne sa uskutoční schvaľovanie finálnej podoby dokumentácie , ktorej súčasťou bude aj definovanie tunelových variantov prekládky a výstavby železničnej trasy.

V súčasnosti musia Prešovčania pri ceste vlakom do Bratislavy presadať v Kysaku. Podľa Hagyariho priame spojenie Prešova a Bratislavy po novej trase už má podporu Železníc SR aj Vlády SR.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...

Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...