Prečo odvolať Ing. Jaroslava Greguša? Pretože vyšlo oficiálne najavo, že podpísal nezákonné stavebné povolenie pre diaľničný privádzač v Prešove (tzv. Nábrežnú komunikáciu).
"Každý má právo sám alebo spoločne s inými obracať sa vo veciach verejného záujmu na štátne orgány a orgány územnej samosprávy so žiadosťami, návrhmi a sťažnosťami."
Čl. 27 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky
Pretože vyšlo oficiálne najavo, že podpísal nezákonné stavebné povolenie pre diaľničný privádzač v Prešove (tzv. Nábrežnú komunikáciu). Podpísal ho so slovami "Vzhľadom k tomu, že stavebný úrad nezistil dôvody, ktoré by bránili povoleniu stavby, rozhodol tak, ako je uvedené vo výroku tohto rozhodnutia" - a následne v odvolacom konaní bolo toto rozhodnutie zrušené zo strany ministerstva dopravy pre hrubé porušenie trinástich ustanovení zákona a ďalšie závažné nedostatky. Zrušené rozhodnutie bolo vrátené späť a ten istý úradník by mal teraz vydať a podpísať opravené rozhodnutie (podrobnosti sú uvedené v texte petície). Bude ho podpisovať s rovnakým presvedčením ako zrušené rozhodnutie?
Hoci občania už vopred namietali väčšinu nedostatkov, odbor dopravy ich pripomienky odmietol ako neopodstatnené. Vedúci tohto odboru bez pochybností dokázal, že nedáva do budúcnosti žiadnu záruku, že jeho ďalšie rozhodnutia budú odborné a zákonné. Odísť so svojho postu však nemieni a rozhoduje ďalej. Ak by jeho rozhodnutie nebolo zrušené, doplatili by na neho občania Prešova, ktorým by diaľničný privádzač prechádzal štyri metre od okien ich obydlí, nehovoriac o ďalších nedostatkoch, na ktoré upozornilo aj ministerstvo dopravy (vymenované sú hneď v nasledujúcom článku). Stále by platilo, že štátny úradník môže beztrestne porušovať zákon, pretože mu vôbec nič nehrozí...
Stiahnite a vytlačte petičný hárok. Hárok vytlačte obojstranne tak, že na jednej strane bude text petície a na druhej strane miesto pre podpisy.
Petičný hárok podpíšte a dajte podpísať občanom, ktorí petíciu podporujú a neželajú si beztrestné porušovanie zákonov zo strany štátnych úradníkov. Podrobnosti o kauze sú v texte petície na petičnom hárku a v priložených článkoch.
Na tento druh petície netreba uvádzať rodné číslo!
Podpísané petičné hárky doručte osobne alebo poštovou zásielkou na adresu petičného výboru resp. osoby poverenej na zastupovanie v styku s orgánom vybavujúcim petíciu - najneskôr tak, aby ich petičný výbor prijal do nedele 11. novembra 2001.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.