Možnosť vyvážať výhodne na skládku v Pezinku využil i starosta Viničného. Kandidoval s podporou SDKÚ, ktorá je proti skládke.
Bratislava - SDKÚ je na strane aktivistov v Pezinku, hovorí šéfka bratislavského regionálneho zväzu SDKÚ Lucia Žitňanská. Podľa toho, ako zareagoval na najnovšiu možnosť vyvážať odpad na pezinskú skládku starosta Viničného Štefan Lenghart, ktorý kandidoval s podporou SDKÚ, to tak nevyzerá.
Lenghart hovorí, že Viničné nemá inú možnosť. Zo skládky v Dubovej im oznámili, že tam môžu voziť odpad len do konca roka, keďže skládka krátko na to končí. „Dali sme si vypracovať ponuky aj z Trnavy, aj zo Senca, ale ponuka z Pezinka je o 60 percent lacnejšia,“ hovorí starosta s tým, že sú povinní vybrať najnižšiu cenu.
Ocenil aj ponuku Mana, že prvých 5706 Pezinčanov môže doviezť na skládku 100 kilogramov odpadu zadarmo. Starosta je rád, že skládka bude opäť fungovať: „Keď sa pozriete do chotára, tak predtým ľudia vozili na skládku a teraz vozia pod vinohrad, na pole.“
Postoj starostu je príkladom, že strany na lokálnej úrovni nie vždy presadia svoju agendu. SDKÚ ako najsilnejšia opozičná strana stála na strane aktivistov a nespokojných občanov Pezinka, ktorí už niekoľko rokov bojujú proti tomu, aby neďaleko centra mesta fungovala skládka odpadov, ktorú mesto nechcelo a vznikla proti jeho vôli.
Lenghart hovorí, že s SDKÚ sympatizuje, pokiaľ ide o reformy, teraz však nemá rovnaký názor. „Je to politicky veľmi ľúbivé. Keď občania verejne na námestiach protestujú, je dobre sa k nim pridať.“ Podľa starostu však neexistujú argumenty, že skládka škodí. Platilo to podľa neho o starej skládke, nie o novej. „Je väčšia škoda pre región, keď skládka nebude, ako keď bude,“ dodal starosta.
Skládka sa pre odpad otvorila po tom, čo Ústavný súd odložil vykonateľnosť rozsudku Najvyššieho súdu, ktorý zakázal skládku prevádzkovať. Na Manovu ponuku vyvážať odpad hneď zareagovali tri obce z okolia.
„Celá téma nie je za skládku v Pezinku a proti skládke, ale v tom, že štátne orgány porušujú právne predpisy,“ povedala Žitňanská. Na Lengharta podľa nej nemajú žiadny vplyv, jeho správanie budú zohľadňovať v budúcnosti, keď budú rozhodovať, či ho znovu podporia.
Na pezinskú skládku prichádzajú autá s odpadom
Man si myslí, že skládku môže prevádzkovať
Frešo: O skládkach by mali rozhodovať dotknuté obce
"Staviteľ" pezinskej skládky vracia úder aktivistom aj primátorovi
Žitňanská: Stavanie diaľnic na cudzích pozemkoch je proti verejnému záujmu
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.