Pílenie mýtnych brán nemá význam, reálne brány sú virtuálne brány!

Pílenie mýtnych brán poukazuje na to, že technika mýta predbehla dobu. V minulosti, keď sa objavila nová technika, tak ľudia bojovali proti nej. Likvidovali parné stroje a neskôr elektromotory, lebo sa báli o svoju budúcnosť, to iste sa deje aj teraz s mýtnymi bránami.

Prv sa ľudia báli o svoju manuálnu prácu, lebo stroje ju im zobrali. Z odstupom času sa ukázalo, že technický pokrok sa nedá zastaviť a ľudia začali pracovať v oblastiach o ktorých dovtedy ani nepočuli. Dnes nikoho nenapadne, že chce veci vrátiť naspäť a začať manuálne pracovať namiesto strojov.

To iste sa deje pri mýte. Ľudia si myslia, že technika elektronického výberu mýta, znemožní ich podnikanie alebo astronomicky zdvihne ceny tovarov v obchodoch. Musím povedať, že technika elektronického výberu mýta je v tom nevinne. Ona len umožňuje to, čo doteraz možné nebolo, presne tak isto ako v minulosti vynález parného stroja alebo elektromotora.

Treba si uvedomiť, že ďalší pokrok v technike je virtualizácia. Veľa ľudí nevie o čom píšem. Časť ľudí tuší o čom píšem. A aj veľa z tých čo vedia o čom píšem,  si myslí, že je to scify, ktoré v reálnom živote neexistuje a nikdy existovať nebude, a keď tak, až od 20 rokov.

Lenže dnešná realita ju už iná. Fyzické mýtne brány, ktoré sú rozmiestnenie na 46 miestach na Slovensku, dnes už iba na 44 miestach, neslúžia na priamy elektronický výber mýta.

Na Slovensku sa meria prejazdená vzdialenosť pomocou virtuálnych mýtnych brán. Je to tak, pomocou virtuálnych a nie fyzických mýtnych brán. Virtuálnu mýtu bránu, bez náležitého elektronického vybavenia nemožno zaregistrovať. Nie je ju možné podpíliť, nie je ju možné podpáliť a ani ukradnúť, lebo vo fyzickej realite neexistuje.

Ako potom palubná jednotka vo vozidle vie, že prešla popod virtuálnu mýtnu bránu, keď tá brána tam fyzicky neexistuje?

Vie to preto lebo palubná jednotka má v sebe zoznam virtuálnych mýtnych brán, ktoré sú zadefinované v zemepisných súradniciach, napríklad mýtna brána oddeľujúca mýtny úsek 064-002c od mýtneho úseku 064-003a vyzerá takto: (47,8070;18,18585).

Na druhej strane palubná jednotka si vypočítava pomocou GPS satelitov svoju zemepisnú polohu a keď zistená aktuálna zemepisná poloha sa zhoduje s polohou v zozname virtuálnych brán, tak vyhodnotí, že sa práve pod ňou nachádza. Virtuálnu bránu si môžete predstaviť ako kruh na zemi alebo vo vzduchu o priemere povedzme  50 metrov. Napríklad tak vyzerá aj virtuálna mýtna brána v ktorej sa  križuje cesta I/64 a cestou II/589. Keď si to chcete predstaviť konkrétnejšie tak kliknite na googlemaps.  Dúfam, že teraz už veríte, že virtuálna mýtna brána sa fyzicky nedá zničiť, lebo fyzicky neexistuje.

K čomu teda sú fyzické mýtne brány rozmiestnené po Slovensku?

Na Slovensku na rozdiel napríklad od susednej Českej republiky majú fyzické mýtne brány len kontrolnú úlohu. Tieto brány sledujú len to, či prechádzajúce vozidlo je nákladné alebo osobné a keď je nákladné, či má funkčnú palubnú jednotku. Tieto brány prakticky 24 hodín denne, len napĺňajú štatistiku.

Keď niekto zničí aj všetky fyzické, pevne zabudované  mýtne brány, tak si nepomôže. Mýtna polícia má mobilné mýtne brány vo svojich vozidlách a práve pomocou nich na cestách kontroluje, či vozidlo má palubnú jednotku funkčnú a keď nie tak udeľuje fixnú pokutu 1655 €.

Záver

Viem, že sa vám nechce veriť, že virtualizácia tak pokročila a že onedlho možno bude aj zasadanie Slovenskej národnej rady len virtuálné, vrátane aj voľby poslancov, a nakoniec aj celá administratívna správa štátu bude bežať virtuálne. Nebojte sa, nie je to nič strašné, väčšina ľudí si ani neuvedomuje, že výplatu nedostanete fyzicky, ale virtuálne na nejaký účet v banke, čo je len číslo v počítači z ktorého pri platbe kartou, peniaze len virtuálne čerpá. Takže, treba sa trvale vzdelávať, aby ste nezaspali na úrovni ničiteľov strojov počas priemyselnej revolúcie, alebo mýtnych brán v súčasnosti, ale aby ste vedeli výdobytky technického pokroku využiť vo svoj prospech.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.