Príznačné je, že premiér Robert Fico nenastúpil na „cestu, ktorá je cestou kompenzácie", pred spustením elektronického mýta, ani pred protestmi kamionistov, ale až po nich.
Predseda vlády odmietol rokovať „s ľuďmi, čo porušujú zákony", ale ich požiadavky neodmietol. Podľa predstaviteľa Únie autodopravcov protestujúci kamionisti dosiahli to, čo sa ešte nikomu v dlhej histórii Slovákov nepodarilo. Hoci Jaroslav Polaček to vo svojej eufórii prehnal, faktom je, že od vzniku republiky tu ešte žiadny protest nemal také výsledky ako protest kamionistov.
V roku 2003 sa odborová konfederácia pokúšala presadiť svoje požiadavky aj tak, že blokovala hraničné priechody a diaľnice. Napriek tomu, že ju podporoval aj predseda opozičnej strany Smer, protesty úspech nemali. Rovnako dopadol aj protest železničiarov, ktorý vtedy Robert Fico označil za „prvú zásadnú reakciu občanov na sociálnu, protiľudovú, ale takisto nesystémovú politiku súčasnej pravicovej vlády". Neskôr protestovali aj zdravotníci či učitelia, ale toho, aby im premiér Dzurinda v priamom prenose povedal, že hrubým spôsobom porušujú zákon, a potom ich najdôležitejšie požiadavky splnil, sa nedočkali. To, že sa akcia kamionistov stala najúspešnejším protestom v dejinách republiky, je dôležitou správou o štýle a spôsobe momentálneho vládnutia.
Opäť sa potvrdilo, že to nie je vládnutie kabinetu a ministrov, ale premiérske, čo sa prejavilo aj tým, že predseda vlády znovu znevážnil ministra Vážneho. Ak minister dopravy o štyroch požiadavkách autodopravcov povie, že sú diletantské a nesplniteľné, no premiér trom z nich do značnej miery vyhovie, tak berie svojmu ministrovi aj posledné zvyšky vážnosti. Zmätok okolo mýta takisto potvrdil, že aj najdôležitejšie vládne rozhodnutia sa prijímajú bez fundamentu.
Vláda urobila všetko pre to, aby profit z elektronického mýta zabezpečili štátu autodopravcovia. Keď kamionisti vyšli do ulíc, premiér si náhle spomenul, že „vláda sa už dlhodobejšie zaoberá otázkou, či je, alebo nie je možné nájsť určitú mieru kompenzácie za náklady, ktoré vzniknú používaním spoplatnených úsekov". Príznačné je, že predseda Fico nastúpil na „cestu, ktorá je cestou kompenzácie", nie pred spustením mýta, ani pred protestmi, ale až po nich. Čo je postup, ktorý všetkým oznamuje: Keď vláda hovorí, že robí len to, čo je nevyhnutné, tak jej nemôžete veriť. Vyjdite do ulíc a po niekoľkých dňoch vám premiér oznámi, že pôjde inou cestou - cestou kompenzácie...
Predseda vlády tvrdí, že nižšiu spotrebnú daň na naftu budú mať autodopravcovia vtedy, ak parlament schváli zníženie počtu rezortov zo 16 na 14. Takéto podmieňovanie však nemá vecný dôvod, lebo zrušením dvoch ministerstiev sa nedajú získať peniaze na vykrytie tohtoročnej 100-miliónovej straty zo zníženej dane. Ide o podmieňovanie, ktoré má politické dôvody. Ak poslanci redukciu rezortov neschvália, bude sa na čo vyhovoriť, že „cestou kompenzácie" sa ísť nedá. Lenže v takom prípade pôjdu kamióny opäť do ulíc, lebo autodopravcovia už vedia, že premiér pod nátlakom nerokuje, ale požiadavky plní.
Fico tvrdí, že nižšia daň vyrovná náklady mýta, dopravcovia nesúhlasia
Fico označil konanie opozície a médií za cestu do pekla
Kamionisti si rozmyslia, či budú opäť voliť Smer
Protesty dopravcov sa skončili
Štát zníži daň pri nafte. Obetuje pre to dve ministerstvá
Fico ustúpil kamiónom, zníži spotrebnú daň
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.