Prešovský podnikateľ Peter Jarkovský, ktorý je verejnosti známy z viacerých káuz súvisiacich s pozemkami, si myslí, že diaľničný privádzač do Prešova nie je dokončený vinou Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s. , ktorá sa nespráva hospodárne.
Jarkovský na dnes zvolal v Prešove tlačovú besedu, na ktorú však neprišiel a vyhlásenie tlmočil novinárom jeho právny zástupca Ján Garaj.
Úsek diaľnice otvorili pred minuloročnými parlamentnými voľbami s tým, že jeho časť nie je dokončená, čomu vraj bránili predovšetkým nevysporiadané pozemky. Garaj tlmočil názor svojho klienta, že to zdržanie vyvolalo zbytočné náklady, ktoré budú v konečnom dôsledku znášať daňoví poplatníci.
"Podľa názoru Petra Jarkovského pokiaľ by štát odkúpil od neho pozemky za ním požadovanú sumu, tak by podľa jeho predbežných výpočtov štát ušetril sumu vyše 1,5 milióna eur", povedal Garaj. Jarkovský sa vraj pri vyčíslení týchto strát opieral o údaje, ktoré získal od NDS v zmysle zákona o prístupe k informáciám, pričom sa týkajú obdobia od decembra 2009 do 31. marca 2011.
"Pán Jarkovský žiada odkúpenie svojich pozemkov, pretože ich vyvlastnenie nie je možné, nakoľko v súčasnosti trvá platné územné rozhodnutie z roku 1998 na autopredajňu, ktoré dosiaľ nikto nezrušil", povedal Garaj.
Právny zástupca vysvetlil, že NDS mieni odkúpiť viac ako tretinu pozemku jeho klienta, ten však chce predať celú parcelu, lebo zvyšok by nevedel využiť. Za celú plochu s výmerou 5075 m2 spolu s vecnými bremenami, ktoré na pozemku viaznu, požaduje vyplatenie 1,3 milióna eur. Ide vraj o cenu podľa znaleckého posudku.
Jarkovský si myslí, že ak sa nepodarí skoro dospieť k dohode, vzniknú ďalšie časové sklzy, ktoré by v konečnom dôsledku mohli vyjsť štát na ďalších zbytočne vynaložených 1,5 milióna eur.
V reakcii NDS, ktorú zaslal TASR Marcel Jánošík sa píše, že investor potrebuje od Jarkovského pozemky, za ktoré chce vlastník o 52.000 eur viac, než hovorí znalecký posudok. Okrem toho chce zaplatiť takmer 287.000 eur aj za časť pozemkov, ktoré NDS v zmysle zákona nemôže vykúpiť.
"Pán Jarkovský chce ďalej od NDS zaplatiť za bilboardy postavené na svojich pozemkov, a to sumu v celkovej výške takmer 800.000 eur", píše sa v stanovisku. Jánošík dodáva, že NDS rozporovala znalecké posudky predložené vlastníkom a požiadala Inštitút oceňovania o stanovisko, ktorý uviedol, že posudky predložené vlastníkom sú v podstatnej časti vypracované v rozpore s právnymi predpismi.
"Na základe preskúmania možno konštatovať, že takýto posudok nemôže vo všeobecnosti slúžiť ako dôveryhodný doklad o všeobecnej hodnote posudzovaného majetku", uvádza Jánošík. Doplnil, že NDS súčasne podala podnet na prešetrenie znaleckých posudkov vlastníka na Ministerstvo spravodlivosti, ktoré oslovilo znalecký ústav.
"Ten konštatoval, že ide o neobjektívne výsledky, nakoľko v posudkoch nebol vylúčený príbuzenský pomer medzi posudzovanými zmluvami, že vecné bremeno (bilboardy) bolo už na základe predložených zmlúv vyplatené, a preto tam nie sú žiadne ďalšie práva na vyplatenie náhrady", konštatuje sa v reakcii NDS.
Jánošík na záver uviedol, že Krajský stavebný úrad tiež požiadal o prešetrenie znaleckých posudkov Ústav súdneho inžinierstva a v súčasnosti sa čaká na výsledok skúmania.
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Prešov
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Prešovský unikát: Vstup na diaľnicu riadi semafor
Pri Prešove a na Spiši pribudli nové diaľnice
Diaľničná spoločnosť: Dostavbu obchvatu blokuje Jarkovský!
Hagyari: Chvíľu trvá, kým veľkú loď obrátime
Hagyari vymenoval úspechy i neúspechy. Odpočet po roku primátorovania
Pavel Hagyari vidí budúcnosť Prešova optimisticky
"Nie som vševedko," tvrdí kandidát na primátora Pavel Hagyari
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.