Pohľady ŽSR a Trenčína na železničnú trať sa líšia, hlavné slovo bude mať mesto

22. 07. 2004

Bratislava - Rozhodnutie o výbere jedného z dvoch riešení modernizácie železničnej trate v meste Trenčín je plne v kompetencii mesta. Železnice SR predložili mestu dve alternatívy už pred niekoľkými rokmi a dodnes o nich s Trenčínom vedie odbornú diskusiu.

Ako ďalej uviedla hovorkyňa ŽSR, pohľady oboch zainteresovaných strán na riešenie trate sa líšia. Vychádzajúc z odborného hľadiska ŽSR odporúčajú realizovať variant, ktorý napĺňa parametre európskej železnice. Realizácia tohto variantu nebude mať podľa hovorkyne ŽSR Nely Blaškovej negatívny dopad na obyvateľov mesta. "Železnice SR ako investor stavby sú si plne vedomé všetkých povinností, ktoré im z realizácie uvedeného variantu vyplývajú. Konkrétne ide o vybudovanie nového kúpaliska, splnenie požiadaviek obyvateľov mesta ohľadne zastavovania vlakov všetkých kategórií osobnej dopravy v meste, ako aj výkup dotknutých pozemkov a nehnuteľností."

Druhý variant, nad ktorým uvažuje podľa Blaškovej mesto Trenčín, ŽSR jednoznačne odmietajú. "Z technického či finančného hľadiska je dnes absolútne nereálne uvažovať nad realizáciou tohto variantu. ŽSR zároveň odmietajú akékoľvek špekulácie o prevode alebo predaji pozemkov súvisiacich s existujúcou železničnou traťou a odmietajú akékoľvek obvinenia o nekomunikácii a zásadne sa dištancujú od zákulisných hier poslancov mestského zastupiteľstva," dodala Blašková. Momentálne prebiehajúca informačná kampaň a petičná akcia, ktoré sa týkajú témy železničnej trate v meste Trenčín nie sú záležitosťou ŽSR. Železnice sa v týchto aktivitách neangažujú a nefinancujú žiadnu informačnú kampaň. ŽSR sa budú podľa Blaškovej aj naďalej vyjadrovať zásadne len k odborným záležitostiam súvisiacim s modernizáciou železničnej trate.

Modernizácia železničnej trate v meste Trenčín v úseku Nové mesto nad Váhom – Púchov, je súčasťou modernizácie V. eurokoridoru prechádzajúceho cez územie SR. Jeho financovanie prebieha sčasti aj z fondov EÚ. Podstatou modernizácie železničných tratí je naplnenie medzinárodných dohôd s cieľom dosiahnuť úroveň európskej železničnej infraštruktúry. Uvedený európsky železničný koridor vedie z Talianska cez Slovinsko, Maďarsko, Slovensko na Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou – štátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2831 km, pričom jeho slovenská vetva je dlhá cca 536 km, tá tvorí približne 19 % celkovej dĺžky koridoru.

Podrobne monitorujeme:

Trenčín, modernizácia železničnej trate

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...