Objasnili environmentálnu kriminalitu.
BRATISLAVA. Polícia objasnila prípad environmentálnej kriminality v súvislosti s výstavbou bratislavského nultého obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
Vyšetrovateľ vzniesol obvinenie jednej fyzickej osobe M. J. H. a jednej právnickej osobe, bratislavskej spoločnosti s ručením obmedzeným pôsobiacej v stavebníctve, z trestného činu ohrozenia a poškodenia životného prostredia.
Polícia o tom informuje na sociálnej sieti.
"Za uvedené konanie hrozí v prípade preukázania viny v zmysle trestného zákona trest odňatia slobody na štyri až desať rokov. Vyšetrovanie tohto prípadu naďalej pokračuje. Aby nedošlo k zmareniu vyšetrovania, bližšie informácie v súčasnosti nie je možné poskytnúť," uviedla polícia.
Policajti vo štvrtok (28. 3.) zasahovali na viacerých miestach Bratislavského kraja, dôvodom bola environmentálna trestná činnosť. Súvisieť má s podozreniami, že sa na stavbu D4 a R7 používa kontaminovaná zemina alebo stavebný odpad.
Na akcii sa podieľali aj odborníci z ministerstva životného prostredia. "Policajti Odboru kriminálnej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave vykonali na viacerých miestach Bratislavského kraja celkovo 11 domových prehliadok a prehliadok iných priestorov a pozemkov súvisiacich s environmentálnou trestnou činnosťou. V rámci týchto úkonov boli zadržané štyri osoby," spresnila polícia.
Podľa medializovaných informácií mala polícia zadržať "odpadkového kráľa" Michala G. aj manažéra firmy D4R7 Construction, ktorá je hlavným zhotoviteľom stavby, Javiera H.
Polícia mala zasahovať aj u ďalších fyzických osôb a firiem, ktoré stavbu realizujú alebo sa na nej podieľajú.
Koncesionár projektu bratislavského obchvatu, spoločnosť Zero Bypass Limited a hlavný zhotoviteľ stavby, spoločnosť D4R7 Construction, vylučujú kontamináciu pôdy alebo používanie materiálov, ktoré by mohli ohroziť životné prostredie.
Firmy tvrdia, že plne spolupracujú s políciou. "Koncesionár a zhotoviteľ projektu používa pri výstavbe len materiály obstarávané od subdodávateľov, ktoré spĺňajú príslušné normy a certifikáty," deklarujú spoločnosti.
Ministerstvo dopravy uviedlo, že ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov na stavbe bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, stavebník ich bude musieť na vlastné náklady nahradiť a štát preto nebude za práce navyše nič platiť.
Rezort je rozhodnutý v tejto veci postupovať nekompromisne a ak zlyhal dozor, vyvodí vážne dôsledky. "Ak nezávislý dozor toto zanedbal, tak vyvodím veľmi dôrazné dôsledky," vyhlásil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že si počká na výsledok vyšetrovania polície.
Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt).
Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky.
Ročná splátka by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur. Projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Bugár zarobí vďaka obchvatu vyše 76-tisíc. Tentoraz prenajal pozemky
Nočná mora štátu? Že sa výstavba obchvatu natiahne aj za rok 2021
Bratislavský obchvat má problém. Menší stavbári ho nechcú stavať
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.