Posilnime kultúru riešenia problémov. Málo si vážime, čo tu máme

Slovensko je krajina, ktorá má potenciál, aby sa tu ľuďom veľmi dobre žilo. K dosiahnutiu tohto cieľa by nebolo treba urobiť až tak veľa.

Rozhovor s lekárom Borisom Mavrodievom, ktorý sa po rokoch vrátil z Veľkej Británie, aby profesionálne pôsobil opäť na Slovensku, odhaľuje dôležitú vec. Posudzovať kvalitu života v rôznych krajinách môže byť zradné, ak sa porovnanie odvíja len od výšky platov.

Cenová úroveň, kvalita bývania, dopravný komfort, dostupnosť voľnočasového vyžitia, identita, ale aj bezprostrednosť rodinných a kamarátskych vzťahov... to všetko sú premenné, ktoré by si zaslúžili vyhodnotiť. A po ich zarátaní Slovensko nemusí vyznievať v porovnaní s inými krajinami pre jednotlivca až tak zle.

Okrem toho, sú veci, ktoré u nás fungujú dobre a tak sa nad nimi ani nezamýšľame. No v inej krajine môžeme byť prekvapení, že oblasť, ktorá u nás nie je problémová, zase nefunguje tam. Doktor v rozhovore pár takých jednotlivostí dokonca pomenúva vo fungovaní oboch zdravotných systémov.

Iste, na túto tému existuje milión názorov. A to od Slovákov, žijúcich v cudzine, ako aj od tých, ktorí zostali doma. No možno by sme si mali viac vážiť, čo máme doma na Slovensku.

Prirodzene, mzdy by mali rásť rýchlejšie, verejné služby byť kvalitnejšie a politika vecnejšia. No veľa ľudí zistí, že ľudská hlúposť, ktorá ich frustrovala na Slovensku, sa vyskytuje aj v ich novej domovine. Málokde je tráva zelenšia.

Posilnime kultúru riešenia problémov

Slovensko by mohlo byť jednou z krajín s najvyššou životnou úrovňou na svete. A je len našou chybou, že ňou nie je.

Čo robiť, aby sme sa takou krajinou stali? Možno by pomohlo dôslednejšie riešenie problémov, ktoré identifikovala verejnosť, médiá či odborníci.

Hľadať, ako sa veci dajú robiť. Nie, ako sa nedajú. Na každý z našich spoločenských problémov sa niekde vo svete odskúšalo úspešné riešenie.

Dnes je to tak, že o problémoch sa napíše, ľudia si ponadávajú v krčme a riešenia zo strany politiky, či úradov buď nenasledujú alebo sa prijímajú len formálne. Lenže blahobyt krajiny je tvorený maličkosťami.

Ak veci nefungujú v malom, v krajine sa sotva dá cítiť dobre. A veci nefungujú, pokiaľ sa pomenované problémy reálne neriešia.

Výzvy, ktorým naša krajina stále čelí v ekonomicko-sociálnej oblasti, pri budovaní inštitúcií, či pri kvalite verejných služieb, by sme mali vnímať ako príležitosti. K postupnému vytvoreniu krajiny s jednou z najvyšších životných úrovní na svete.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.