Pozemky pod nový obchvat Trnavy budú možno vyvlastňovať

Investorom stavby je Slovenská správa ciest (SSC). V tomto období má za sebou kontaktovanie 72 majiteľov pozemkov vlastniacich pôdu, ktorú je potrebné zabrať pre 1. etapu výstavby. Všetkým zaslali na podpísanie zmluvy, ktoré ponúkajú cenu 235 Sk za štvorcový meter pôdy.

28. 11. 2005

V územnom pláne je obchvat zaradený už od konca 70. rokov, ale radnici sa podarilo prebojovať k realizácii až vlani

Vyvlastnením sa môže skončiť rokovanie s niektorými majiteľmi pozemkov pod severný cestný obchvat Trnavy. Kvôli neprimeraným finančným požiadavkám už mešká začatie stavebných prác.

Za Trnavou má v nasledujúcich 4 rokoch vyrásť 4,5 kilometra dlhý obchvat, ktorý odkloní predimenzovanú dopravu smerom na Záhorie bez toho, aby bol najmä nákladnými autami zaťažený stred mesta, ako je to doteraz.

V územnom pláne je obchvat zaradený už od konca 70. rokov, ale radnici sa podarilo prebojovať k realizácii až vlani. Úlohu v rozhodovaní o vyčlenení prostriedkov v celkovej výške 1,28 miliardy Sk ovplyvnil príchod a potreby významných investorov v regióne - popri PSA Peugeot Citroën aj Sony či Johns Manville.

Investorom stavby je Slovenská správa ciest (SSC). V tomto období má za sebou kontaktovanie 72 majiteľov pozemkov vlastniacich pôdu, ktorú je potrebné zabrať pre 1. etapu výstavby. Všetkým zaslali na podpísanie zmluvy, ktoré ponúkajú cenu 235 Sk za štvorcový meter pôdy. Termín na odoslanie podpísaných zmlúv je 15. december, doteraz sa vrátilo 60 zmlúv. Podľa hovorkyne Viktórie Kmeťovej má SSC informácie, že najmenej jeden z vlastníkov nesúhlasí s ponúkanou cenou a žiada za štvorcový meter niekoľkonásobok ponúkanej ceny, až 2 000 Sk. SSC bude čakať do stanoveného termínu, v prípade, ak zostávajúci majiteľ či majitelia nevyslovia súhlas s odpredajom, pristúpi k vyvlastneniu vo verejnom záujme.

Plán výstavby severného obchvatu Trnavy počítal so začatím 1. etapy v decembri 2005, ale podľa súčasného stavu majetkovoprávnej prípravy tento termín už nie je aktuálny. Termín začatia bude závisieť od postupu a vydania stavebných povolení. Tie sú závislé práve od vysporiadania majetku.

Pri svojej poslednej návšteve minister dopravy Pavol Prokopovič uviedol, že 1. etapa si v roku 2005 vyžiada 200 miliónov Sk, upravený plán hovorí už iba o 9,25 milióna Sk, ktoré by mali byť prečerpané. Všetky peniaze pôjdu zo štátneho rozpočtu, neráta sa s iným investorom. Prvá etapa výstavby je rozpočítaná na roky 2005 až 2007, druhá na 2006 až 2008, tretia na 2007 až 2009.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...

Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...