Do začiatku roka 2015 by ministerstvo dopravy malo mať právoplatné územné rozhodnutie na všetky úseky rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4.
Práce na rýchlostnej ceste aj diaľnici tak chcú začať koncom roku 2015. Na utorňajšom stretnutí s predstaviteľmi samospráv obcí dotknutých výstavbou R7 a D4 to povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek a dodal, že zásadnejšie zdržania už nepredpokladá.
Predbežné odhady stavebných nákladov odhadol minister dopravy na 1,5 miliardy eur, no zdôraznil, že odhady budú môcť spresniť až po ukončených územných konaniach na niektorých ďalších úsekoch. Ďalšie náklady budú súvisieť aj s majetkovo-právnym vysporiadaním, ktoré Národná diaľničná spoločnosť odhaduje na 300 miliónov eur pri D4 a približne 100 miliónov eur pri R7.
Ako sa vyjadril minister Počiatek na brífingu, ministerstvo v utorok zahajuje aj súťaž na výber právneho aj finančného poradcu na výber koncesionára. „Našou ambíciou je vysúťažiť koncesionára v roku 2015 a je realistické, že koncom roku 2015 by sme aj zahájili stavebné práce,“ povedal Počiatek. S termínom začatia stavebných prác vyjadrila svoju spokojnosť aj starostka bratislavskej mestskej časti Podunajské Biskupice Alžbeta Ožvaldová.
„Ak projektová dokumentácia pre D4 dobehne pripravenú projektovú dokumentáciu pre R7, nemáme nič proti tomu, aby začali spoločnou výstavbou. Jediná prosba z našej strany je, nech R7 začnú stavať od úseku Holice do Bratislavy alebo aj opačne,“ povedala Ožvaldová, podľa ktorej je dôležité napojenie na D1, prípadne na D4. Starostka zdôraznila, že ľudia by mali mať dve možnosti, ako sa dostať do Bratislavy, čím by sa súčasná cesta odbremenila.
Počiatek na brífingu tiež uviedol, že rozdeľovať projekty výstavby R7 a D4 medzi viac koncesionárov by bolo veľmi komplikované. „Výstavba bude vyžadovať precíznu koordináciu z jedného miesta. Preto je dobré, aby to robil jeden koncesionár, určený jedným obstarávaním,“ povedal Počiatek, podľa ktorého sú PPP jediným možným zdrojom financovania.
„V prvom rade si musíme povedať, že Bratislava má problémy pri čerpaní eurofondov. Všetky peniaze, ktoré sú alokované na výstavbu diaľnic a ciest v novom programovom období sú už viac-menej rozdelené a do roku 2020 nebudú už iné finančné zdroje. Štátny rozpočet má svoje limity. Jediná možnosť financovania výstavby R7 a D4 je tak cez PPP projekty,“ informoval Počiatek a dodal, že ak ukáže dopravný model možnosť stavby R7 skôr, aj bez napojenia na D4, tak v skoršej výstavbe R7 nevidí problém.
Minister dopravy tiež načrtol, že väčšia časť výstavby sa nedotkne negatívnym spôsobom ľudí, ale pri niektorých uzloch a križovatkách bude výstavba komplikovaná. „Osobne vidím najväčšiu komplikáciu na križovatke, kde sa bude R7 napájať na Bajkalskú a zároveň na D1,“ povedal Počiatek. Minister zároveň dodal, že Bajkalská ulica je v správe Bratislavy a mesto by sa malo tiež zamyslieť, čo preňho zmenené toky dopravy budú znamenať a ako sa vysporiada s doplňujúcou infraštruktúrou.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Obchvat Bratislavy na D4 a úseky R7 sa majú stavať cez PPP
Nová cesta R7 by mala obísť Podunajské Biskupice
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme rodina) donaha. Zamestnanci úradu nesúhlasia s tvrdeniami politikov o tom, že novinka prinesie stavebníkom možnosť stavať už za pár...
O vyvlastnenie požiadala minulý rok Spoločnosť Jaromíra Krejcara (SJK), chce zabrániť jeho úplnému schátraniu.
Nové mýto má vybrať viac peňazí. Otázkou je, či sa plán podarí.
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené, rozhodol budějovický krajský súd.
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy, ale žiadneho, ktorý by v tejto veci zastupoval slovenské záujmy.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 -...
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené,...