Investičným riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti je Ladislav Dudáš, ktorý pracoval pre firmu, ktorá stavia tunel Višňové. Kandidoval aj za Sieť v komunálnych voľbách.
BRATISLAVA. Ešte minulý rok pracoval Ladislav Dudáš pre stavebnú firmu Dúha podnikateľa Miroslava Remetu, dnes šéfuje výstavbe diaľnic na Slovensku. Národná diaľničná spoločnosť má po krátkom čase ďalšieho investičného riaditeľa.
Dudáš vystriedal vo funkcii Vladimíra Drienovského, ktorý bol šéfom investícií NDS za ministra dopravy Romana Brecelyho zo Siete.
V Dúhe Dudáš pracoval v rokoch 2014 až 2015. Svoju prácu ukončil po niekoľkých mesiacoch zo zdravotných dôvodov.
„Pán Ladislav Dudáš u nás pracoval ako finančný manažér a jeho kompetenciou bola príprava investícií, development, riadenie účtovného a finančného oddelenia. Jeho pracovná náplň sa netýkala výroby a realizovania projektov, ale riadenia vlastných investícií a financií,“ povedal majiteľ firmy Miroslav Remeta.
Dúha s talianskou spoločnosťou Salini Impregilo stavia za 410 miliónov eur vyše sedemkilometrový tunel Višňové s priľahlými diaľnicami. NDS podpísala zmluvu v lete 2014.
„NDS pripravuje a väčšinou aj obstaráva najväčšie investície financované z verejných peňazí. Ak do jej vedenia prichádzajú ľudia, ktorí predtým pracovali pre dodávateľov NDS, považujem to za dôvod na zvýšenú obozretnosť, nie však na ich diskvalifikáciu,“ vraví analytik mimovládnej organizácie INEKO Ján Kovalčík.
Rozhodujúce bude, či tunel Višňové postavia za Dudáša za cenu, ktorá je v zmluve a načas, alebo v novom termíne a cenu cez dodatky zvýšia, dodáva šéf mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.
Diaľničná spoločnosť akýkoľvek konflikt záujmov vylučuje. Dudáš nikdy nebol majetkovo spojený so žiadnou stavebnou spoločnosťou na Slovensku ani nikdy nepôsobil ako člen štatutárneho orgánu, vraví hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
V NDS je podľa Žgravčákovej len jedným zo siedmich členov predstavenstva, a dokumenty vždy pripomienkujú aspoň dvaja členovia. „NDS je zároveň neustále pod kontrolou akcionára – ministerstva dopravy. Zdôraznila, že všetky rozhodnutia a zmluvy a zverejňujú v centrálnom registri zmlúv.
Vplyv na stavbu Višňového vylučuje aj Remeta. Keď firma podávala ponuku do súťaže v roku 2012, nikto z firmy sa s Dudášom podľa neho nepoznal.
Okrem Dúhy Dudáš podľa profesnej siete LinkedIn pracoval aj v Inžinierskych stavbách Košice, robil finančného manažéra. Má minimálne skúsenosti so stavebným sektorom a takmer žiadne s výstavbou diaľnic, hovorí Matej.
Diaľničná spoločnosť však tvrdí, že odborné predpoklady spĺňa, lebo má tri tituly z ekonómie a prax zo stavebných firiem.
V roku 2014 kandidoval v komunálnych voľbách za Sieť na košickom sídlisku Ťahanovce, no neuspel. „O tejto informácii som sa dozvedel prednedávnom. Nikdy som ho nevidel a ani som s ním nerozprával. Nesledujem zmeny v Národnej diaľničnej spoločnosti, ani čo vyštudoval,“ povedal Andrej Hrnčiar, ktorý do Mosta prestúpil práve zo Siete.
Koncom týždňa sa do predstavenstva NDS dostal aj Ľubomír Belfi, ktorý v minulosti pracoval napríklad pre podnikateľov Ivana Kmotríka či Milana Fiľa.
„Do predstavenstva NDS je zvolený do času výberového konania na základe svojich predošlých skúseností a manažérskych zručností,“ napísalo ministerstvo dopravy.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.