Pred týždňom som písal, že do našej štvrte bolo pridelené nízkopodlažné vozidlo na linku číslo 15. Vzápätí som dostal niekoľko výčitiek a sťažností, že aj tak jazdí obyčajný autobus.
Zistil som, čo je vo veci a požiadal som dopravný podnik o vyjadrenie.
Vyberám z vyjadrenia riaditeľa dopravného podniku:
"V mesiaci október nebolo zabezpečené nízkopodlažné vozidlo v dňoch:
Garantované nízkopodlažné spoje na linke č. 15 sú od 1.7.2011.
V mesačnom rozdeľovníku na nový mesiac sa na každý deň predpokladá vypravenie nízkopodlažných autobusov na všetky turnusy, ktoré jazdia celodenne, teda aj na turnus vykonávajúci spoje linky č. 15.
Pri bezporuchovom stave vozidiel by jazdili na všetkých celodených autobusových turnusoch a ešte aj na časti špičkových autobusových turnusov výlučne nízkopodlažné vozidlá.
Ak nie je technický problém, na linke č. 15 premáva nízkopodlažné vozidlo.
Ak pri vypravovaní vozidla, alebo počas jazdy na linke nastane technická porucha, musí dopravný dispečer zabezpečiť náhradné vozidlo pre príslušný turnus. Keďže všetky nízkopodlažné vozidlá sú pridelené konkrétnym vodičom a majú jazdiť každý pracovný deň, nemá dispečer vždy k dispozícii voľné pojazdné nízkopodlažné vozidlo.
Aby ho zabezpečil na garantovaný turnus, musí stiahnuť vozidlo premávajúce na inej linke. Aby boli zabezpečené spoje aj na turnuse, z ktorého sa vozidlo sťahuje a nedošlo k vynechaniu spojov iných liniek, s ohľadom na vykonávané spoje treba počkať na vhodný čas a miesto výmeny.
Pri zabezpečovaní náhradného vozidla za iné nepojazdné vozidlo a pri riešení problému v danej chvíli je prioritou nevynechať spoje. Radšej vysokopodlažné vozidlo, ako žiadne vozidlo.
Z celkového počtu 60 autobusov, ktoré sú k dispozícii pre zabezpečovanie MHD je 28 nízkopodlažných.
V mesiaci september 2011 autobusy najazdili v MHD celkovo 207 035 km. Z toho nízkopodlažnými vozidlami 137 598 km, čo predstavovalo 66,5 % z celkového výkonu. Tieto vozidla sú nasadzované hlavne na celodenné linky čiže jazdia 7 dni v týždni, počas pracovných dní ráno od 5,00 hod. do 23,30 hod.
Autobusy sú pravidelne kontrolované a je na nich vykonávaná pravidelná údržba podľa plánu údržby. S prestojom autobusu musíme počítať aj kvôli vykonaniu pravidelnej emisnej kontroly a kontroly na stanici STK.
Aj pri maximálnej snahe zabezpečiť 100% prevádzkyschopnosť vozidiel vznikajú situácie, že sa vyskytnú závady na viacerých vozidlách naraz a ak pribudne k tomu nejaká dopravná nehoda alebo iná mimoriadna udalosť v takom prípade nie je na výpravu dostatok nízkopodlažných vozidiel.
Nakoľko nákup náhradných dielov, sa vykonáva v našej firme, z titulu zníženia nákladov, elektronickými aukciami, ktoré majú istú časovú náročnosť, a dodacia lehota dodávateľa je 3 dni, nie sme v niektorých prípadoch schopní okamžite odstrániť závady a tak uviesť vozidlo do prevádzkyschopného stavu.
V prípade nedostatku nízkopodlažných vozidiel nahrádzame tieto vozidla štandardnými typmi vozidiel aby sme zabezpečili dopravu podľa cestovného poriadku.
Výpravu na linke č. 15 budeme dôraznejšie sledovať a pokúsime sa zabezpečiť plnenie záväzku z cestovného poriadku."
K tomuto vyjadreniu nemám viac čo dodať, ak má byť zabezpečovanie verejnej dopravy v meste ekonomické a bez nadmerných rezerv, musíme počítať s ojedinelými výpadkami v prípade mimoriadnych situácií.
Richard Drutarovský, poslanec, Prešov
Prešovský dopravný podnik používa elektronické aukcie
Linka číslo 15 je od septembra nízkopodlažná
Tisíce Prešovčanov sa možno dočkajú opravy križovatky na ul. Obrancov mieru
Výsledok dnešného stretnutia s riaditeľom dopravného podniku v uliciach našej mestskej časti
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému len zisťovaniu, či budú vyvlastnení zo svojich domovov a fariem alebo nie. Ministerstvo životného prostredia totiž potichu...
Nový zákon umožňuje štátu za určitých podmienok vyvlastniť pozemky, pričom v špecifických prípadoch môže byť vyvlastnenie aj bez náhrady.
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby plánovanej prečerpávacej vodnej elektrárne Málinec. Vyplýva to z uznesení, ktoré jednomyseľne prijali poslanci na svojom februárovom...
Majitelia nehnuteľností chcú od barcelonskej radnice kompenzáciu vo výške 4,2 miliardy eur, ak v meste v roku 2028 skončí možnosť prenajímať byty turistom.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...