Plánovanú výstavbu chodníka pre peších a cyklistov, ktorý by konečne spojil Trnavu s Modrankou, môžu zbrzdiť súkromné pozemky. Na úseku približne 900 metrov je ich vyše tridsať. S plánmi mesta zatiaľ súhlasili iba niektorí.
TRNAVA. Už roky sa ľudia z miestnej časti Modranka domáhajú normálneho prepojenia pre chodcov a cyklistov. Veľa možností, ako sa dostať do Trnavy, totiž nemajú. Iba neosvetlený asfaltový chodník popri Trnávke. Mestský úrad eviduje podnety od občanov či poslancov, ktorí apelujú hlavne na jeho rozšírenie a osvetlenie.
Chodník pred rokmi čiastočne opravili. Má ísť o dočasnú záplatu do plánovanej kompletnej rekonštrukcie. Za spracovanie projektovej dokumentácie mesto zaplatilo necelých šesťtisíc eur. Nový cyklochodník by prepojil cyklotrasu zo Zelenečskej s Hraničnou ulicou v Modranke.
Parcelácia pozemkov, cez ktoré by mal nový chodník viesť, je kolmo naň. Preto na približne 900-metrovom úseku je vyše tridsať súkromných vlastníkov.
Súčasný úzky chodník vlastní mesto, opravy môže vykonávať bez stavebného povolenia. Komplexná rekonštrukcia vrátane osadenia nového osvetlenia si však už vyžaduje usporiadanie pozemkov v rámci stavebného zákona. Nový chodník s cyklocestou do Modranky by mal byť viac ako štyri metre široký, vykúpiť treba viac ako 4-tisíc metrov štvorcových.
Majetková komisia odporučila sumu 8,18 eura za meter štvorcový. Ak by všetci predali, radnica im za pozemky zaplatí dohromady viac ako 16-tisíc eur.
Mestský úrad ešte minulý rok písomne oslovil všetkých dotknutých vlastníkov a spoluvlastníkov o odkúpenie. S navrhnutou cenou však súhlasili iba niektorí, ďalší žiadali vyššiu cenu a zvyšní sa ani nevyjadrili. „Komisia odporučila, aby bolo postupne predkladané na schválenie mestským zastupiteľstvom odkupovanie pozemkov od vlastníkov, ktorí súhlasia s odpredajom.
V prípade spoluvlastníctva pozemkov je potrebné preveriť, či spoluvlastníci nemajú záujem uplatniť si predkupné právo. S ostatnými vlastníkmi je potrebné rokovať,“ píše sa v podkladoch pre poslancov.
Primátor má v tom jasno. Podľa jeho slov môže vykupovanie pozemkov teoreticky ohroziť výstavbu celého chodníka. Hovorí aj o vyvlastňovaní vo verejnom záujme, považuje to však za poslednú možnosť.
„Keď sa bavíme o tomto konkrétnom území, aj vzhľadom na pomery, ktoré tu panujú, ak nepríde k dohode s vlastníkmi a nebudeme úspešní s vykupovaním, pokiaľ nám to zákon umožní, pristúpim aj k vyvlastňovaniu pozemkov pod cykloinfraštruktúru,“ povedal Peter Bročka, primátor Trnavy. Vyvlastňovať sa bude za cenu znaleckého posudku.
Občianska iniciatíva Za spravodlivé vyvlastňovanie
Nehnuteľnosti
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre neznalosť alebo pre konkrétny zámer, hovorí urbanista Martin Baloga.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.