Prešov - Boľačkou Prešovčanov je dopravné prepojenie v meste. Svedčia o tom nielen reakcie domácich, ale aj návštevníkov. Košičania nám vraj odkazujú, aby sme sa konečne dohodli a dokončili cesty, aby nemuseli pri príjazde do centra blúdiť. Podobne však reagujú aj ľudia z iných miest. Nešetria šťavnatými poznámkami.
Ako sme už v našom denníku informovali, v návrhu aktualizácie územného plánu sa rozostavaná Nábrežná komunikácia (NK), za ktorou sú roky trvajúce spory, objavuje ako "spojnica urbanistických subcentier". Donedávna však mala prívlastok "diaľničný privádzač". Ten sa v posledných rokoch začal v oficiálnych dokumentoch škrtať, hoci nikto z kompetentných nevysvetlil dôvod. Keď sme sa hlavného architekta mesta Prešov Vladimíra Ligusa pýtali prečo sa o NK odrazu hovorí už len ako o spojnici povedal nám, že rozhodnúť musí investor a ten sa zmení. Majetok Slovenskej správy ciest (SSC), ktorá bola investorom NK, sa teraz delí medzi dve spoločnosti. Je tu však viacero problémov aj okolo časti diaľnice Prešov západ-Svinia. Výstavba sa nezačne dovtedy, kým súd nerozhodne o napadnutom vyvlastňovacom konaní.
V tej súvislosti pripomíname, že minister dopravy Pavol Prokopovič už podpísal zakladajúcu listinu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s. Tá bude so 100-percentnou účasťou štátu financovať výstavbu a vyberať mýto na cestách. Valné zhromaždenie následne zvolilo predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa. Stal sa ním Dušan Faktor, bývalý generálny riaditeľ SSC. Minimálne v jednom prípade je už teda zástupca na rokovanie známy. Výberové konanie na post generálneho riaditeľa SSC, ktorá má mať v kompetencii správu a údržbu štátnych ciest, ešte nie je ukončené. Obe spoločnosti začnú samostatne fungovať od 1. februára.
Ako sme už naznačili, mesto bude musieť dopravnú situáciu riešiť radikálnejšie. Zaujímalo nás ako. Keďže sme mali neoficiálnu informáciu, že radnica plánuje iniciovať stretnutie so zástupcami oboch spomínaných inštitúcií, zaujímali sme sa, kedy sa uskutoční a o čom bude reč.
Oslovili sme vedúceho odboru výstavby a dopravy na prešovskej radnici Mariána Karabinoša. "Je to pravda a stretnutie by sa malo uskutočniť v polovici februára. Chceme hovoriť o cestách v komplexe a dohodnúť ďalší postup prípravy výstavby diaľnice Prešov-Svinia, Rýchlostnej komunikácie K4 smerom na Kuzmányho ulicu, Nábrežnej komunikácie, jednoducho všetkých súvisiacich štátnych ciest, ktoré ovplyvňujú dopravu a život v meste." Je pravdepodobné, že reč bude aj o aktuálnom preklasifikovaní niektorých komunikácií, čo naznačuje aj nejasná situácia okolo NK.
Karabinoš tiež poznamenal, že mimo samosprávnych a štátnych inštitúcií v meste prizvú na stretnutie aj zástupcov Dopravného inšpektorátu, aby mohli hovoriť aj o otázkach bezpečnosti na území mesta z hľadiska dopravy. "Chceme hľadať priechodné riešenia z hľadiska prípravy aj samotnej realizácie," dodal Karabinoš.
Prešov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.