Prešov - Boľačkou Prešovčanov je dopravné prepojenie v meste. Svedčia o tom nielen reakcie domácich, ale aj návštevníkov. Košičania nám vraj odkazujú, aby sme sa konečne dohodli a dokončili cesty, aby nemuseli pri príjazde do centra blúdiť. Podobne však reagujú aj ľudia z iných miest. Nešetria šťavnatými poznámkami.
Ako sme už v našom denníku informovali, v návrhu aktualizácie územného plánu sa rozostavaná Nábrežná komunikácia (NK), za ktorou sú roky trvajúce spory, objavuje ako "spojnica urbanistických subcentier". Donedávna však mala prívlastok "diaľničný privádzač". Ten sa v posledných rokoch začal v oficiálnych dokumentoch škrtať, hoci nikto z kompetentných nevysvetlil dôvod. Keď sme sa hlavného architekta mesta Prešov Vladimíra Ligusa pýtali prečo sa o NK odrazu hovorí už len ako o spojnici povedal nám, že rozhodnúť musí investor a ten sa zmení. Majetok Slovenskej správy ciest (SSC), ktorá bola investorom NK, sa teraz delí medzi dve spoločnosti. Je tu však viacero problémov aj okolo časti diaľnice Prešov západ-Svinia. Výstavba sa nezačne dovtedy, kým súd nerozhodne o napadnutom vyvlastňovacom konaní.
V tej súvislosti pripomíname, že minister dopravy Pavol Prokopovič už podpísal zakladajúcu listinu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s. Tá bude so 100-percentnou účasťou štátu financovať výstavbu a vyberať mýto na cestách. Valné zhromaždenie následne zvolilo predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa. Stal sa ním Dušan Faktor, bývalý generálny riaditeľ SSC. Minimálne v jednom prípade je už teda zástupca na rokovanie známy. Výberové konanie na post generálneho riaditeľa SSC, ktorá má mať v kompetencii správu a údržbu štátnych ciest, ešte nie je ukončené. Obe spoločnosti začnú samostatne fungovať od 1. februára.
Ako sme už naznačili, mesto bude musieť dopravnú situáciu riešiť radikálnejšie. Zaujímalo nás ako. Keďže sme mali neoficiálnu informáciu, že radnica plánuje iniciovať stretnutie so zástupcami oboch spomínaných inštitúcií, zaujímali sme sa, kedy sa uskutoční a o čom bude reč.
Oslovili sme vedúceho odboru výstavby a dopravy na prešovskej radnici Mariána Karabinoša. "Je to pravda a stretnutie by sa malo uskutočniť v polovici februára. Chceme hovoriť o cestách v komplexe a dohodnúť ďalší postup prípravy výstavby diaľnice Prešov-Svinia, Rýchlostnej komunikácie K4 smerom na Kuzmányho ulicu, Nábrežnej komunikácie, jednoducho všetkých súvisiacich štátnych ciest, ktoré ovplyvňujú dopravu a život v meste." Je pravdepodobné, že reč bude aj o aktuálnom preklasifikovaní niektorých komunikácií, čo naznačuje aj nejasná situácia okolo NK.
Karabinoš tiež poznamenal, že mimo samosprávnych a štátnych inštitúcií v meste prizvú na stretnutie aj zástupcov Dopravného inšpektorátu, aby mohli hovoriť aj o otázkach bezpečnosti na území mesta z hľadiska dopravy. "Chceme hľadať priechodné riešenia z hľadiska prípravy aj samotnej realizácie," dodal Karabinoš.
Prešov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Ani ďalší pokus dokončiť štátnu nemocnicu Rázsochy nejde hladko, ohrozené sú európske peniaze. Dávnu nespravodlivosť s pozemkami asi nenapravia.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v...