Prešov - Zdá sa, že verejnosť nereaguje priaznivo na návrh mesta Prešov, zvyšovať limity hlučnosti v rámci zmien v územnoplánovacej dokumentácii. Kompetentní totiž obhajujú názor, že limity, ktoré boli v minulosti záväzne prijaté pre územie mesta nemôžu byť prísnejšie, ako je celoslovenská norma a musia sa zosúladiť.
Verejnosť reaguje "petičnou" pripomienkovacou akciou. Nejde síce o petíciu v pravom slova zmysle, ale cieľom hromadnej pripomienky je otvoriť diskusiu v procese zmeny územnoplánovacej dokumentácie v súlade so stavebným zákonom.
Podľa našich informácií, táto pripomienka má byť podaná dnes do podateľne na prešovskej radnici a už včera večer obsahovala niekoľko stoviek podpisov.
Ako nás informoval poverený zástupca v styku s orgánmi vybavujúcimi petičnú činnosť, Richard D r u t a r o v s k ý, deklaruje sa v nej, že podpísaní občania mesta si neželajú záväzné zvyšovanie limitov hlučnosti na území mesta. "Žiadame mesto Prešov, ako orgán územného plánovania, aby nebola schválená navrhovaná zmena regulatívu RL2.3.4.-ekologikcé limity hlučnosti a aby v územnom pláne ostali nezmenené," uvádza sa v texte hromadnej pripomienky. To isté žiadajú aj od mestského zastupiteľstva a primátora mesta Prešov.
Ako argument R. D r u t a r o v s k ý pripomenul, že v návrhu je napríklad zvýšenie limitu hlučnosti v obytnej zóne pri komunikáciách cez deň zo 45 decibelov na 60, v noci z 30 na 50 decibelov. "Mesto nie je povinné zosúlaďovať hlukové limity s nariadením vlády, alebo celoslovenskou normou. Naopak, je úplne v poriadku, ak má prísnejšie limity, ako je norma. Desať rokov platili a nebol s nimi problém. Vnímame to tak, podľa dostupných informácií, že sa idú zvyšovať kvôli jednej stavbe," dodal R. D r u t a r o v s k ý.
Prešov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.