Obyvatelia bytov na Ulici 17. novembra v Prešove už nevládzu žiť v hluku a otrasoch z kamiónov prechádzajúcich touto časťou. Lokalitu obývajú väčšinou seniori, ktorí majú v prehustenej doprave problém prejsť na druhú stranu cesty. Pomôcť by im malo už dlho očakávané otvorenie dokončeného obchvatu na Nábrežnej ulici. Do užívania ho dajú dnes.
Prešov - Už 38 rokov bývajú manželia Knuthovci v byte na Ulici 17. novembra. V poslednom čase je to na nevydržanie.
„To už nie je normálne, čo tu my musíme prežívať pre tie kamióny. Pri každom prejazde ťažšieho auta sa s nami kreslo trasie,“ sťažujú sa 70-ročná Marta a 75-ročný Ladislav.
Pred niekoľkými dňami si dali tú námahu a spočítali počet nákladiakov, ktoré tadiaľ prešli za jeden deň. Narátali ich až 175.
„Každý týždeň čakáme na sobotu, keď sa tu dá ako-tak prežiť. Prať môžem len cez víkend, lebo nepomôže aviváž, ani žiaden iný zázrak na bielizeň. Keby som ju vyvešala na balkón, tak by iba zapáchala,“ dodáva M. Knuthová.
Po ulici chodí s predvolebnými plagátmi prešovského primátora: „Nosím tie jeho sľubotechny,“ vraví vyťahujúc letáky z kabelky. „Keby som ho náhodou stretla, aby som sa opýtala, kedy už konečne splní to, že tadiaľ tie kamióny chodiť nebudú.“
Jedným dychom však dodáva, že s jeho prácou je spokojná. „Len keby už odtiaľ presmerovali tie ťažké autá na tú Nábrežnú,“ vyslovuje prianie.
Podobne situáciu vnímajú aj ďalší obyvatelia okolitých bytov. „Je tu taká hustá premávka, že je problém prejsť na druhú stranu cesty,“ opisuje 72-ročná Mária Juhásová.
Niektorí starší ľudia pri prechode na opačnú stranu štátnej cesty z obavy so zrážky s autom vymysleli fintu. Mestskou dopravou sa odvezú na také miesto, kde môžu nasadnúť na trolejbus a priviezť sa späť a vystúpia z neho na opačnej strane cesty. Tam, kam chceli prejsť.
Problémy vnímajú aj mladí. V okolí je veľký počet chodcov, na tejto ulici totiž sídli univerzita. „Ja sa denne strachujem, kedy zrazí auto nejakého študenta,“ dodáva M. Knuthová. „Kamióny sú tu veľkým problémom,“ potvrdzuje 19-ročná Viktória Dadykinová.
Obchvat mesta cez Nábrežnú komunikáciu, ktorý bude slúžiť najmä autám jazdiacim smerom na Košice, odľahčí práve spomínanú ulicu. Investorom tejto stavby je Slovenská správa ciest (SSC).
Budovať ju začali ešte v roku 1999. Novovybudovanú štvorprúdovú cestu dajú do užívania dnes. Potvrdila to vedúca organizačno-správneho odboru SSC Iveta Fedorová: „Náklady na stavbu sa pohybujú okolo 8 miliónov eur.“
Štvorpruhová komunikácia má dĺžku 1,3 kilometra. Jej súčasťou sú protihlukové steny, stredové ostrovčeky, priechody pre chodcov, svetelná signalizácia.
Obchvat Prešova by mohli začať stavať v roku 2012
Odpovedajú kandidáti na primátora Prešova
Hagyari: Pre Prešov sme nastavili víziu
Primátor Pavel Hagyari: "Riešenia sú pripravené, je potrebná už len malá dávka trpezlivosti."
Obyvatelia Šafárikovej: Stále nás ignorujú!
Pre hustú dopravu sa rozpadáva bytovka
Dopravné problémy v Prešove má vyriešiť tím odborníkov
Hagyari vymenoval úspechy i neúspechy. Odpočet po roku primátorovania
Hagyari hovorí, čo považuje za svoj najväčší úspech v roku 2007
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme rodina) donaha. Zamestnanci úradu nesúhlasia s tvrdeniami politikov o tom, že novinka prinesie stavebníkom možnosť stavať už za pár...
O vyvlastnenie požiadala minulý rok Spoločnosť Jaromíra Krejcara (SJK), chce zabrániť jeho úplnému schátraniu.
Nové mýto má vybrať viac peňazí. Otázkou je, či sa plán podarí.
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené, rozhodol budějovický krajský súd.
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy, ale žiadneho, ktorý by v tejto veci zastupoval slovenské záujmy.
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na sedem dní. Malo by ísť o sedem pracovných dní.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných...
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené,...
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy,...