Prešovčanom by mali spríjemniť cestovanie štyri nové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR

Na základe verejnej súťaže a následnej elektronickej aukcie by v týchto dňoch mali doraziť ďalšie objednané nové nízkopodlažné kĺbové trolejbusy.

Na zasadnutí predstavenstva dopravného podniku v pondelok bolo jednou z tém aj financovanie kúpy týchto vozidiel.

Financovanie bude z úveru, ktorý by mal splácať dopravný podnik zo svojich výnosov, nebude teda na tento účel nutná investičná dotácia zo strany Mesta Prešov, ako jediného akcionára podniku.

Ide o dlhodobý investičný úver z úverovej linky Európskej banky pre obnovu a rozvoj na podporu rozvoja energetickej efektívnosti municipalít na Slovensku - MUNSEFF, s možnosťou získať nenávratný grant 10 až 20 percent z výšky úveru.

Štyri kĺbové trojebusy Škoda 31 Tr SOR by mali stáť spolu okolo 2 miliónov eur. Nenávratny grant by mohol svojim objemom pokryť úroky z úveru.

Keďže Dopravný podnik mesta Prešov je mestskou obchodnou spoločnosťou, prijatie úveru musí byť schválené v súlade so Zásadami hospodárenia a nakladania s majetkom mesta Prešov, ktoré schvaľuje mestské zastupiteľstvo v zmysle zákona o majetku obcí.

Metské zastupiteľstvo schválilo kúpu štyroch trolejbusov uznesením č. 566/2010 zo dňa 28. 7. 2010.

Tri trolejbusy by mali byť cestujúcej verejnosti postupne odovzdané ešte pred vianocami, štvrtý v novom roku.

Ide o dlhý, kĺbový, nízkopodlažný trojebus. Výška nástupnej hrany je 32 centimetrov, umožňuje pohodlný nástup cestujúcich.

Karoséria sa dokonca pomocou funkcie "kneeling" dokáže nakloniť až ku hrane chodníka.

Jeden tolejbus Škoda 31 Tr SOR je už v Prešove, spočiatku jazdil v skušobnej prevádzke, aby získal homologizáciu od dráhového úradu, keďže takýto typ trolejbusov ešte na Slovensku predtým nejazdil.

Fotografie z putovania tohto prvého trojebusu Škoda 31 Tr SOR z Plzne do Prešova si môžete pozrieť v galérii na stránke, ktorej odkaz nájdete na konci tohto textu, spolu so zaujímavými technickými informáciami o týchto moderných trolejbusoch.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Čo vieme o kauze Málinec: Vysvetľujeme, či môžu byť ľudia vyvlastnení aj či ich štát musí odškodniť

Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...

Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...