Bratislava - Investori, ktorí budú chcieť postaviť väčšie budovy, by mali prispieť do rozpočtu obcí na nové cesty a údržbu existujúcich miestnych komunikácií. Predpokladá to návrh zákona, ktorý pripravili primátori krajských miest. Výšku jednorazového poplatku si má určovať samospráva.
Zákon by sa mal vzťahovať najmä na staviteľov polyfunkčných budov, obchodných centier či veľkých bytových domov, ktorých súčasťou bude minimálne desať odstavných a parkovacích miest. Vyrubením poplatku chcú mestá riešiť problém prehusťovania dopravy v týchto oblastiach. Vyzbierané peniaze plánujú investovať do cestnej infraštruktúry.
"Je potrebné, aby sa títo investori jednoznačne podieľali na zlepšení kvality cestnej siete v jednotlivých mestách," povedal dnes novinárom primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský.
Zavedenie poplatku by nemalo byť povinné. Predloha zákona navrhuje základnú sumu poplatku na 10.000 Sk za parkovacie miesto; obec si však sama bude môcť stanoviť jeho skutočnú výšku. Niektorí primátori krajských miest však dnes naznačili, že jeho výška môže predstavovať aj niekoľko desiatok tisíc korún za každé miesto na parkovanie.
Návrh zákona o miestnom poplatku za zaťaženie pozemných komunikácií na území obce primátori predložili premiérovi Robertovi Ficovi a ministerstvu financií. Jeho účinnosť sa navrhuje od septembra tohto roku. Predtým však materiál musí schváliť vláda a parlament.
Nehnuteľnosti
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.