Prešov - Ešte niekoľko dní, presnejšie do 21.januára môžu občania, ale aj štátne inštitúcie pripomienkovať návrh aktualizácie Územného plánu sídelného útvaru mesta Prešov (ďalej len územný plán). Po štyroch rokoch sa v ňom upresňujú, ale aj menia riešenia využitia niektorých lokalít v katastri mesta, ale aj také zásadné otázky, ako je trasovanie dopravného prepojenia, či zmena vnútornej organizácie dopravy.
Po uplynutí lehoty budú pripomienky vyhodnotené a Útvar hlavného architekta na prešovskej radnici predloží správu mestskému zastupiteľstvu. K návrhu aktualizovaného všeobecne záväzného nariadenia (VZN) potom Krajský stavebný úrad v Prešove pripraví stanovisko, ktoré bude podkladom pre marcové zasadnutie prešovského parlamentu. Na ňom by sa mal aktualizovaný územný plán schváliť.
V tejto súvislosti nás zaujímalo, ako sa do návrhu VZN zapracuje problém okolo hlukových limitov, schválenie ktorých v decembri namietal okresný prokurátor. Protestoval najmä voči procesnému postupu pri schvaľovaní VZN. Pripomíname, že ešte v decembri poslanci odhlasovali zrušenie VZN a táto otázka sa má doriešiť v teraz pripravovanej aktualizácii. Ako? Pýtali sme sa hlavného architekta Vladimíra Ligusa (na snímke). "Vecne niet čo riešiť. Národná rada SR prijala zákon, ktorý nami navrhnuté limity legislatívne podporuje. Procesné námietky novým prerokovaním v zásade stratili účinnosť."
Novinkou je návrh na riešenie preložky železničnej trate cez Pavlovičovo námestie, čo je problém, ktorý Prešovčania v minulosti mnohokrát namietali. "V procese rokovania sa nám podarilo nájsť riešenie na to, aby sme nákladnú železničnú dopravu vylúčili z centra mesta. Podľa nášho názoru optimálnou je trasa od nákladnej stanice Šarišské Lúky, cez Okruhliak, Dúbravu až po Veľký Šariš," konkretizoval riešenie hlavný architekt mesta.
Aktualizovaný územný plán, ktorého znenie je mimochodom dostupné na úradnej tabuli aj na internete, navrhuje tiež nové rozvojové plochy na bytovú výstavbu. Ide napríklad o Kráľovu Horu, Podskalku, Nižnú Šebastovú, Šalgovík, Kúty a podobne. Otázna ostáva ešte lokalita pre náhradné bývanie neplatičov. Momentálne sa stále uvažuje len o Starej tehelni a ploche oproti ZVL, presnejšie medzi traťou a riekou. Definované sú tiež lokality pre športoviská a rekreačné plochy, kde vymedzili solivarský Stavenec ako územie pre golfové ihrisko a Vydumanec pre motokrosovú dráhu.
Tentoraz sú konkretizované aj inundačné územia podľa vodohospodárskeho zákona a to podľa výšky poslednej záplavovej vlny v júli 2004. Podobne vyhoveli štátnej ochrane prírody a doplnili chránené lokality o územie Pod Surdokom-Nižné Lúky a po prvýkrát vymedzili vtáčie územie pod Slánskymi vrchmi. Ide o územie Solivar-Stavenec - po Ruskú Novú Ves.
Prešov
Prešovčania podali k územnému plánu desiatky pripomienok
Prešovskí poslanci odhlasovali zmeny limitov hlučnosti
Prešov chce zvyšovať limity hlučnosti v čase, keď EÚ vyhlásila boj s hlukom
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.