Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zrušila dve súťaže na pripravovanú rýchlostnú cestu R4. Dôvodom je aj opätovné prehodnocovanie variantov cesty Prešov – Svidník. Ďalšia príprava projektových prác je rezortom dopravy pozastavená do vypracovania novej štúdie.
Svidník/Giraltovce - Na rýchlostnú cestu R4 čakajú obyvatelia regiónu pod Duklou ako jeden z ekonomicky najprínosnejších projektov. Spája sa s ňou príchod investícií i turizmu.
Nová cesta má odbremeniť úsek od kamiónovej dopravy, či pribúdajúcich nehôd. Poslednou informáciou o očakávanej stavbe je správa o pozastavení projektov.
NDS zrušila dve verejné súťaže na vypracovanie dokumentácií pre stavby úsekov rýchlostnej cesty R4.
Ďalšie prípravy prác na pripravovaných úsekoch sú Ministerstvom dopravy SR pozastavené až do doby vypracovania novej štúdie, ktorá má preukázať opodstatnenosť rýchlostnej cesty v danom území.
„Predloženie štúdie realizovateľnosti je podmienkou pre zabezpečenie financovania výstavby rýchlostnej cesty R4 z fondov EÚ, a jej predmetom bude vyhodnotenie dopravno–inžinierskych a socio–ekonomických kritérií, posúdenie ekonomickej efektívnosti a inžiniersko–geologických rizík vedenia trasy rýchlostnej cesty R4,“ informoval hovorca NDS Marcel Jánošík.
Podľa rezortu dopravy sa naďalej pokračuje v potrebných úkonoch, ktoré preukážu, kedy a kadiaľ bude nová rýchlostná cesta R4 viesť.
„Pozitívne výsledky štúdie sú podmienkou na to, aby Brusel bol ochotný uvoľniť na výstavbu tejto rýchlostnej cesty peniaze. Zároveň je nutné opätovne prehodnotiť červený a modrý variant,“ reagoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Posledné rozhodnutie o trasovaní R-4 podľa modrého variantu v trase Prešov – Stropkov – Svidník padlo ešte v auguste 2010, keď bol na ministerskej stoličke Ján Figeľ (KDH).
„Pri nástupe predchádzajúcej vlády došlo k zmene a nie je preukázaná vhodnosť vybraného variantu,“ reagoval Kóňa a podotkol, že dôvodom je nedostatočný geologický prieskum v zosuvovom území.
Príprava jednotlivých úsekov aktuálne musí počkať, kým sa neuskutočnia štúdie realizovateľnosti. Ako dlho to bude trvať je podľa hovorcu ministra Jána Počiatka (Smer) ťažké odhadnúť.
„Pri optimistickom variante by nemuselo dôjsť k odkladu výstavby na jednotlivých úsekoch. Ďalej sa pokračuje v príprave projektových dokumentácií pre jednotlivé úseky a termíny výstavby budú závisieť od technického aj finančného zabezpečenia jednotlivých stavieb,“ dodal Kóňa.
V roku 2014 počíta NDS s výstavbou severného obchvatu Prešova. So začiatkom prác na úsekoch Prešov - Svidník najskôr v roku 2016.
Oba varianty rýchlostnej cesty R4 sa rozchádzajú približne na úrovni obce Taľka (okres Prešov) a spájajú sa pred Svidníkom.
Modrý variant ide východne od cesty I/73 a obchádza Hanušovce nad Topľou a Stropkov. Jeho celková dĺžka je 50,2 kilometra. Zahŕňa celkom 71 mostov a 2 tunely.
Červený variant, v podstate kopíruje cestu prvej triedy I/73,teda obchádza Giraltovce a Okrúhle. Jeho celková dĺžka je 41,9 kilometra. Zahŕňa celkom 51 mostov a 3 tunely.
Prípravu projektov pre R4 zastavili. Rezort chce vedieť, či má cesta zmysel
Pozastavenie projektu R9 negatívne ovplyvní rozvoj Prešovského kraja
Prešovčania by sa mohli dočkať výstavby severného obchvatu v roku 2014
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme rodina) donaha. Zamestnanci úradu nesúhlasia s tvrdeniami politikov o tom, že novinka prinesie stavebníkom možnosť stavať už za pár...
O vyvlastnenie požiadala minulý rok Spoločnosť Jaromíra Krejcara (SJK), chce zabrániť jeho úplnému schátraniu.
Nové mýto má vybrať viac peňazí. Otázkou je, či sa plán podarí.
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené, rozhodol budějovický krajský súd.
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy, ale žiadneho, ktorý by v tejto veci zastupoval slovenské záujmy.
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na sedem dní. Malo by ísť o sedem pracovných dní.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných...
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené,...
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy,...