Prešov - Proces práve prebiehajúcich stavebných konaní na krajskom a okresnom úrade, v ktorých sa rozhoduje o povolení a podmienkach výstavby Nábrežnej komunikácie v Prešove, opäť rezonuje vo verejnosti v podobe petície. Doteraz ju podpismi podporilo 401 Prešovčanov.
Keďže aj mesto Prešov je účastníkom konania, petičný výbor vyzýva primátora Juraja Kopčáka a ďalších kompetentných, aby podporili záujmy občanov Prešova pri výstavbe Nábrežnej komunikácie a pri riešení neúnosného vplyvu dopravy na obyvateľov ulíc Levočská, Obrancov mieru a ďalších v susedstve hlavného ťahu Košice-Poprad.
Pripomíname, že Nábrežná komunikácia má podľa projektovej dokumentácie tvoriť základný komunikačný systém mesta, má byť diaľničným privádzačom na diaľnicu D1 a pokračovaním ulice Obrancov mieru. Jej uvedením do prevádzky sa má vylúčiť doprava v ťahu Košice Poprad z ulíc 17. novembra, Šafárikova, Východná a Hollého. Vylúčená doprava sa má presunúť na ulice Levočská a Obrancov mieru, kde sa ešte viac zhoršia už teraz neúnosné životné podmienky obyvateľov.
"V stavebnom konaní je posledná možnosť, ako presadiť verejný záujem občanov a ovplyvniť celkové riešenie nových úsekov komunikácie tak, aby pri ich sprevádzkovaní nevznikla neúnosná situácia pre obyvateľov v ich okolí. Ide najmä o nadmerný hluk, exhaláty, vibrácie a ďalšie vplyvy dopravy, keďže diaľničný privádzač má viesť skrz-naskrz cez obytné zóny. Ešte pred začatím stavby je možné ovplyvniť povolenie. Každé neskoršie odstraňovanie dôsledkov bude ťažšie a oveľa drahšie," uvádza sa v petícii, ktorú verejnosti predložila trojica aktivistov, Richard D r u t a r o v s k ý, Róbert V i t k o v i č a Marek I v a n e c k ý.
"V Prešove žijem už 38 rokov. Bývam na ulici Obrancov mieru a musím potvrdiť, že hluk je niekedy neznesiteľný a už o 4.30 h ráno, keď prechádzajú kolóny kamiónov, sa nedá spať. Ako občan kvalifikujem tieto plány ako zločin voči stovkám ľudí, ktorí budú musieť v tomto prostredí žiť a vychovávať svoje deti," povedal nám Róbert Vitkovič.
Petičný výbor žiada mesto, aby sa aktívne zúčastnilo stavebných konaní a zvlášť starostlivo dozrelo najmä na splnenie hlukových a emisných noriem, elimináciu nežiadúcich vplyvov na životné prostredie, architektonické a urbanistické zosúladenie vedenia privádzača cez obytné zóny a sídlisko a v neposlednom rade aj na ochranu majetku občanov mesta a ich práv, ako aj na to, aby stavebné konanie prebiehalo v súlade so zákonom.
"Upozorňujeme na to najmä po skúsenostiach z minulého roku, keď sa investor už vtedy pokúsil získať stavebné povolenie pre Nábrežnú komunikáciu. Povolenie bolo dokonca aj vydané, ale po odvolaniach občanov bolo zrušené ministerstvom dopravy, okrem iného pre mimoriadne závažné nedostatky v projektovej dokumentácii a v predložených dokladoch, na ktoré by v konečnom dôsledku doplatili iba občania Prešova," argumentujú ďalej a pripomínajú, že radnica a jej odborné útvary vtedy v stavebnom konaní dali oficiálne stanoviská v tom zmysle, že nemajú námietky k projektu a vydaniu stavebného povolenia. Osobitne podčiarkujú, že taký prístup vyvoláva priveľa otáznikov, na ktoré občania doteraz nedostali uspokojivú odpoveď.
Stavebné povolenie na Nábrežnú komunikáciu ministerstvo potvrdilo
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému len zisťovaniu, či budú vyvlastnení zo svojich domovov a fariem alebo nie. Ministerstvo životného prostredia totiž potichu...
Nový zákon umožňuje štátu za určitých podmienok vyvlastniť pozemky, pričom v špecifických prípadoch môže byť vyvlastnenie aj bez náhrady.
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby plánovanej prečerpávacej vodnej elektrárne Málinec. Vyplýva to z uznesení, ktoré jednomyseľne prijali poslanci na svojom februárovom...
Majitelia nehnuteľností chcú od barcelonskej radnice kompenzáciu vo výške 4,2 miliardy eur, ak v meste v roku 2028 skončí možnosť prenajímať byty turistom.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...