Bratislava - Vylúčenie z tretieho tendra na dodanie komplexnej služby elektronického výberu mýta už potvrdili pre agentúru SITA traja neúspešní uchádzači.
Ako posledné z nich tak spravilo medzinárodné konzorcium Slovakpass, vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade. V pondelok takisto informovalo, že už obdržalo rozhodnutie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o svojom vyradení zo súťaže a chce sa proti nemu odvolať.
Medializovaný víťaz súťaže - konzorcium v zložení firiem SanToll a Ibertax, za ktorými je francúzska firma Sanef, tak ako jediné zatiaľ neinformovalo, či už obdržalo rozhodnutie NDS o jeho výsledkoch.
"Sme presvedčení, že dôvody pre vylúčenie nie sú platné a sú založené pravdepodobne na nedorozumení zo strany NDS," uviedol zástupca združenia Slovakpass Peter Newole. Slovakpass podľa neho plánuje požiadať vyhlasovateľa tendra o prehodnotenie rozhodnutia o vylúčení. Zdôvodnil to tým, že hlavným kritériom tendra bola finančná ponuka so 60-percentnou váhou.
"Bolo by viac ako čudné, ak by teraz vyhrala tá najdrahšia ponuka," dodal Newole. Najvyššiu cenu mýtneho systému vo výške 25,670 mld. Sk vrátane dane z pridanej hodnoty totiž podľa informácií zverejnených v denníku SME predložilo víťazné združenie SanToll a Ibertax. Slovakpass navrhol v súťaži najnižšiu cenu - 19,006 mld. Sk, ToSy.sk 19,620 mld. Sk a Kapsch 22,575 mld. Sk.
Koncom uplynulého týždňa už potvrdili svoje vylúčenie z tendra slovensko-švajčiarske konzorcium ToSy.sk na čele so spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava ako aj združenie vedené rakúskou firmou Kapsch TrafficCom. Obe skupiny pritom zvažujú, či sa v NDS do piatka tohto týždňa odvolajú proti vylúčeniu v podobe žiadosti o nápravu.
"Rozhodnutie, či konzorcium podá do siedmich dní opravný prostriedok voči rozhodnutiu, urobíme až po dôkladnej analýze odôvodnenia vylúčenia, ktoré nám obstarávateľ zaslal spolu s vyrozumením," informovala ešte koncom uplynulého týždňa hovorkyňa spoločnosti Kapsch Sylvia Košťálová. Po dôkladnom oboznámení so zdôvodnením rozhodnutia sa združenie ToSy.sk rozhodne, či využije prvú možnosť o prehodnotenie rozhodnutia NDS.
Zástupca ToSy.sk Štefan Fecko vyslovil predpoklad, že túto možnosť pravdepodobne využijú. Nepozdáva sa mu totiž formulácia diaľničnej spoločnosti o neobvykle nízkej cene. "Nie je to neobvykle nízka cena, keď predpokladaná cena v tendri je 20 mld. Sk," vyslovil počudovanie Fecko.
Druhým hlavným kritériom pri vyhodnocovaní ponúk bola efektívnosť výberu mýta s 30-percentnou váhou. NDS požadovala od uchádzačov garantovať minimálne 95-percentnú úspešnosť výberu poplatkov. ToSy.sk navrhlo efektivitu výberu mýta 0,9980, Slovakpass 0,9950, SanToll - Ibertax 0,9891 a Kapsch 0,9620.
Pokiaľ ide o zostávajúce kritérium mýtnej transakcie s váhou 10 %, Slovakpass a SanToll - Ibertax mali navrhnúť 1 190 Sk, ToSy.sk 1 291,22 Sk a Kapsch 2 380 Sk. V tomto prípade ide o náklady na elektronický systém od prejazdu jedného auta po spoplatnenom úseku diaľnice až po zúčtovanie a zaplatenie poplatku.
NDS pôvodne plánovala podpísanie zmluvy s víťazom tendra do konca apríla 2008. V prípade, ak vylúčení uchádzači podajú žiadosti o nápravu rozhodnutia v NDS a následne prípadne aj námietky na ÚVO, konečné výsledky tendra môžu byť známe najskôr približne v polovici júna 2008. Mýtny systém mal byť pôvodne sprevádzkovaný 1. januára 2009, kvôli meškaniu však môže byť zavedený pravdepodobne len čiastočne na najfrekventovanejších diaľničných úsekoch.
Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť a vyzvala ich na predloženie ponúk. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov.
NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Tender na mýto za 20 miliárd vraj vyhrali Francúzi
Mýtny systém chcú vybudovať štyria záujemcovia
Založenie mýtnej polície dostalo zelenú
Úrad vrátil vylúčené firmy do tendra na mýto
Na elektronické mýto už tlačí čas
O výber mýta má záujem osem firiem
Hagyari rokuje so spoločnosťou, ktorá by dokázala do troch rokov vybudovať obchvat Prešova
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.