Diaľnici z Bratislavy do Žiliny chýba zhruba štyridsať kilometrov. Do konca budúceho roku stihnú dostavať všetky úseky okrem toho cez Považskú Bystricu. V tomto prípade sa hovorí o roku 2007 a v prvej fáze postavia len polprofil - ponad mesto pôjde estakáda s dvoma pruhmi, ďalšie dva pribudnú, keď budú peniaze.
Takto vyzerá cesta pri Považskej Bystrici, diaľnica tam do roku 2006 stáť nebude. FOTO SME - RICHARD FILIPKO
Bratislava - Prvé autá značky Kia vyrobené na Slovensku určite neodvezú z továrne pri Žiline smerom do Bratislavy len po diaľnici. Dnes je isté, že stavbári nestihnú dostavať pár kilometrov zložitého úseku diaľnice cez Považskú Bystricu do konca roku 2006, hoci pri podpise dohody s kórejskou automobilkou sa k tomu Slovensko zaviazalo.
Diaľnici z Bratislavy do Žiliny chýba zhruba štyridsať kilometrov. Do konca budúceho roku stihnú dostavať všetky úseky okrem toho cez Považskú Bystricu. V tomto prípade sa hovorí o roku 2007 a v prvej fáze postavia len polprofil - ponad mesto pôjde estakáda s dvoma pruhmi, ďalšie dva pribudnú, keď budú peniaze.
"Je nešťastné, že sa nedarí splniť termín dostavby, ako je dohodnuté, ale niektoré veci nemôžeme ovplyvniť," hovorí minister dopravy Pavol Prokopovič. S Kórejčanmi sa pravidelne stretáva a tvrdí, že šéfovia automobilky nerobia z nedostavania diaľnice žiadnu drámu.
Automobilky dnes zvyknú stavať svoje nové továrne takmer bez skladov. Používajú priame zásobovanie "just in time", pri ktorom sa súčiastky dovážajú do montážnych hál s 15-minútovou presnosťou. Práve preto potrebujú Kórejčania pre svoju továreň diaľnicu.
Ministerstvo dopravy pripravuje pre Kia alternatívne riešenie. Prokopovič hovorí o železnici, prípadne zlepšení dopravy v centre Považskej Bystrice. Podľa neho je železnica pripravená od Žiliny po Bratislavu a naopak prevážať celé kamióny. Výskumný ústav dopravný dostal od ministerstva zadanie, čo s hlavnou križovatkou v Považskej Bystrici. Rozmýšľajú o nadjazde, obchvate, prerobení svetelnej signalizácie. "Najvhodnejšia bude kombinácia železničného a cestného riešenia," myslí si minister.
V roku 2006 bude končiť diaľnica pred Považskou Bystricou a pokračovať bude hneď za ňou. V meste chcú začať s výstavbou v januári budúceho roku, ale ešte stále nemajú vykúpené ani pozemky.
Denne pôjde z Kia rôznymi smermi, ale väčšinou na Bratislavu, okolo 300 kamiónov. Dnes je v okolí Považskej Bystrice intenzita dopravy od 18- do 22-tisíc vozidiel, z toho 1800 až 2000 kamiónov. Prokopovič hovorí, že ďalších 300 kamiónov určite nespôsobí katastrofu, ale chápe problémy zásobovania automobilky. Preto sa chce o dva týždne stretnúť s jej vedením a navrhnúť alternatívy.
Minister dopravy Pavol Prokopovič verí, že do roku 2010 sa podarí diaľnicou spojiť Bratislavu s Košicami. V časti úsekov rátajú so súkromným kapitálom.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.