V článku Hagyari tvrdí, že opozícia nechce rozvoj Prešova, ma zarazilo niekoľko vecí. V prvom rade konštatácia pána primátora smerom na opozíciu v mestskom zastupiteľstve: "Ak sú proti takýmto opatreniam, sú proti rozvoju Prešova..." Po prečítaní tejto časti sa mi hneď vybavili verše zo známej "budovateľskej" piesne: "Kto nie je s nami, je proti nám..."
Pre to, aby v Prešove bol 50-metrový bazén, nové cesty, či opravené staré cesty a chodníky, nestačí chcieť, mať veľké ambície. Treba aj môcť a vedieť. Každé predchádzajúce vedenie mesta chcelo zlepšiť kvalitu života Prešovčanov. Nesľubovalo však občanom to, čo objektívne nie je možné splniť, nehľadalo vinníkov v opozičných poslancoch. A nezavádzalo ľudí tým, že zvýšenie daní o 60 Sk na rodinu umožní realizovať investície za viac ako pol miliardy Sk. V Prešove je okolo 30 000 domácností. Ak na daniach zaplatia ročne o 60 Sk viac, v rozpočte mesta pribudne cca 1,8 mil. Sk a to je v porovnaní s deklarovanými investičnými zámermi mesta skutočne smiešna čiastka. Iná vec je, ak poslanci tušia, že oných 1,8 mil. Sk je určených napríklad na financovanie novej verzie Kultúrno-spoločenského mesačníka Prešov.
Zarazila ma tiež predstava o tom, ako zhromaždiť peniaze na naplnenie veľkých ambícií: "Buď sa na to zložíme..." Nuž, zložiť sa na investície spomenuté v článku i na to, čo bolo sľúbené pred viac ako rokom (kruhové križovatky, dopravné obchvaty, úžasné úľavy pre dôchodcov, miliardoví investori, zatepľovanie panelákov....), obnáša na každú prešovskú domácnosť nie 60 Sk, ale 20 až 40-tisíc. A toto, aj keby sme rozpočítali na niekoľko rokov, je iná pesnička.
Neviem, čo zo spomenutých "veľkých ambícií" je legislatívne, technicky, dodávateľsky a finančne pripravené na realizáciu v dohľadnom čase. Viem ale, čo zo sľúbeného zrealizované nebolo.
Ak dnes pán primátor viní z nedostatočnej dynamiky rozvoja Prešova opozičných poslancov, je na mieste otázka, kde bol, keď poslanci KDH brali zodpovednosť za komplexnú rekonštrukciu historického centra mesta, na ktorej aj on osobne profituje. Kde bol, keď hlavne poslanci SDKÚ a KDH rozhodli o bytoch na Sabinovskej, o Starej tehelni, o Rusínskej ceste, o mnohých svetelných križovatkách, autobusových zástavkách, cestách, chodníkoch ihriskách...? Tvrdiť, že im na Prešove záleží menej, ako jemu, je prinajmenšom trúfalé. Trúfalé je aj myslieť si, že práve v článku vymenované investičné zámery zvýšia dynamiku mesta (a čo doprava?) a kalkulovať s tým, že Prešovčania majú krátku pamäť a nedokážu počítať do desať.
Prešov
Hagyari vymyslel Prešovu novú dominantu
Hagyari vymenoval úspechy i neúspechy. Odpočet po roku primátorovania
Hagyari hovorí, čo považuje za svoj najväčší úspech v roku 2007
Pavel Hagyari chce využiť železničný tunel ako metro
Pavel Hagyari vidí budúcnosť Prešova optimisticky
Hagyari rokuje so spoločnosťou, ktorá by dokázala do troch rokov vybudovať obchvat Prešova
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme rodina) donaha. Zamestnanci úradu nesúhlasia s tvrdeniami politikov o tom, že novinka prinesie stavebníkom možnosť stavať už za pár...
O vyvlastnenie požiadala minulý rok Spoločnosť Jaromíra Krejcara (SJK), chce zabrániť jeho úplnému schátraniu.
Nové mýto má vybrať viac peňazí. Otázkou je, či sa plán podarí.
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené, rozhodol budějovický krajský súd.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 -...