Riešenie dopravy pri košickom Auparku je stále otvorené

30. 08. 2008

Košice - Definitívne riešenie dopravy pri košickom Auparku ostáva naďalej otvorené. Mestskí poslanci na augustovom rokovaní neschválili návrh zrušiť uznesenie z júlového Mestského zastupiteľstva (MsZ) o rozšírení záväzku pre investora. Podľa neho by mal pri úrovňovom riešení dopravy na vlastné náklady vybudovať podchod - polyfunkčnú obchodnú pasáž pre chodcov v priestore križovania hlavnej komunikácie s Južnou triedou.

Diskusiu k návrhu prerušili a pokračovať v nej budú na najbližšom septembrovom rokovaní. Ako uviedol pre TASR poslanec Martin Boritáš (KDH), o zmenu uznesenia požiadal mesto investor HB Reavis Group s tým, že problém "ošetria" osobitnou zmluvou.

Keďže sa začína územné konanie o stavbe, problém potrebuje mesto vyriešiť do dvoch týždňov. Primátor František Knapík zastáva názor, že ak budú presadzovať pasáž, mimoúrovňové (podzemné) riešenie dopravy, ktoré do budúcnosti nevylučujú, sa môže skomplikovať. Vedenie mesta však dáva poslancom priestor na vyjadrenie.

Poslanci a Martin Boritáš, ktorý bol predkladateľom pôvodne schváleného návrhu o podchode, ho nemienia stiahnuť, aj keď diskusiu neodmietajú. "Nevidíme žiadny dôvod, aby bolo júlové uznesenie stiahnuté, pretože spresňuje spôsob riešenia dopravy a chodcov. Uznesenie len rieši to, čo sme schválili už predtým, že doprava bude bezkolízna a na náklady investora," uviedol Boritáš. V diskusii však budeme pokračovať, čiže je to otvorené", dodal.

O úrovňovom riešení dopravy pri Auparku na košickom Námestí osloboditeľov s podmienkou bezkolízneho riešenia pre chodcov rozhodli poslanci MZ na mimoriadnom rokovaní 30. júla. Uznesením zaviazali primátora mesta rokovať s investorom o dodatku k platnej kúpnej zmluve z roku 2004 a rozšírení záväzku investora o vybudovanie polyfunkčnej pasáže - podchodu pre chodcov v priestore križovania s Južnou triedou na jeho náklady. Investor hodnotil júlové rozhodnutie MsZ ako pragmatické a zodpovedné, pretože podľa neho vytvára cestu nielen jeho investícií vo forme Auparku, ale odblokuje celé územie Námestia osloboditeľov aj pre iných investorov.

"Celková kumulovaná investícia do územia okrem našich troch miliárd Sk bude potom približne sedem miliárd Sk, keďže sa tam pripravuje aj výstavba dvoch hotelov," uviedol pre TASR hovorca HB Reavis Group Roman Karabelli. Investora Auparku však podľa jeho slov požiadavka mesta vybudovať nákupnú pasáž pre chodcov prekvapila, keďže v minulosti práve tento jeho návrh košický Útvar hlavného architekta neodsúhlasil. "Sme však pripravení o tejto otázke s mestom rokovať," dodal Karabelli.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...

Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...