Rybníček: Projekt modernizácie trate je už príliš ďaleko

V Trenčíne opäť rokovali o modernizácii železničnej trate. Podľa primátora by už mesto nemalo mrhať energiou na zastavenie modernizácie v schválenom variante.

Trenčín - Minulý týždeň primátor mesta Richard Rybníček rokoval s architektmi, urbanistami a občianskymi aktivistami o plánovanej modernizácii železničnej trate. Informoval o tom hovorca Trenčína Richard Nemec. „Odborníci predniesli viacero pripomienok a požiadaviek, od zastavenia schváleného variantu po požiadavku prísne dohliadať na to, aby investor vybudoval všetky sľúbené vyvolané investície, ako podjazdy a podchody," povedal Nemec.

Primátor podľa neho na stretnutí zhodnotil, že v súčasnej dobe by už mesto nemalo mrhať energiou na zastavenie modernizácie trate v schválenom variante. „Projekt modernizácie je už tak ďaleko, že nám neostáva nič iné, len tvrdo bojovať za všetko, čo bolo mestu sľúbené a za to, aby negatívne dopady stavby boli pre mesto a jeho obyvateľov čo najmenšie," povedal primátor, ktorý sa aj za asistencie viacerých zúčastnených chystá na rokovanie s projektantom stavby, firmou Reming Consult.

S traťou v centre nesúhlasia

Mestský poslanec Robert Lifka (Paliho kapurková) je prekvapený postojom primátora. „Problematike sa venujem asi sedem rokov a som prekvapený, že niekto si na to dokáže spraviť názor za mesiac. A myslím tým primátora Rybníčka," myslí si Lifka.

„Tento variant je z objektívnych hľadísk pre mesto neprípustný. Otázkou je, prečo primátor zmenil stanovisko a považuje toto riešenie za jediné dobré a možné," pýta sa nezávislý poslanec Ján Babič. Ako povedal občiansky aktivista Norbert Brázda, polovica prítomných sa na rokovaní vyjadrila proti navrhovanému trasovaniu železničnej trate, najmä pre jeho dopady na centrum mesta.

„Ostatní toto riešenie tiež nepovažujú za ideálne, ale reálnejšie sú podľa nich skôr kozmetické zmeny v rámci navrhnutého riešenia. Zopár ľudí považuje vybudovanie mimoúrovňových križovaní za veľký prínos pre mesto," povedal Brázda. Mimoúrovňové križovanie by však podľa neho vzniklo aj pri trasovaní mimo centra.

Problém nie je uzavretý

„Z priebehu diskusie vyplynulo, že v dôsledku doterajších praktík investora a minulého vedenia mesta prakticky nikto nemá k dispozícii úplné a presné informácie o navrhovanom riešení modernizácie a aktuálnom stave jej povoľovania, teda projektovú dokumentáciu a vydané rozhodnutia. Bez týchto informácií nie je možné sa kvalifikovane vyjadrovať, identifikovať problémové body, navrhovať riešenia, vyjednávať," hovorí Brázda.

Brázda nepovažuje otázku trasovania cez mesto za uzavretú. Podľa neho je tu ešte priestor aj pre poslancov, ktorí by sa mohli pokúsiť o riešenie.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.