Koncom roka 2015 by mala byť metropola východu prepojená diaľnicou s celou západnom Európou. Nebude to však slovenskou D1-kou, ale cez Maďarsko.
Košice - Vláda našich južných susedov si medzi svoje priority v oblasti budovania dopravnej infraštuktúry dala aj dobudovanie chýbajúceho prepojenia medzi Miskolcom a Tornyósnémeti na hraniciach so Slovenskom, ktoré by malo mať parametre rýchlocesty.
Ako nám povedal minister dopravy Ján Figeľ (KDH), Maďari sa vôbec prvýkrát oficiálne vyjadrili, že dobudujú aj tento úsek.
V prípade jeho dokončenia sa tak bude dať prakticky už od južného konca košickej mestskej časti Šebastovce dostať najprv po rýchloceste do Miskolca a potom po diaľniciach do celej západnej Európy.
„Orbánova vláda nedávno schválila svoj strategický zámer a zaradila doň aj dokončenie tejto cesty. Ich štátny tajomník ministerstva národného rozvoja Pál Völner mi na našom vzájomnom rokovaní prvýkrát povedal, že do dvoch rokov po tom, čo my dokončíme náš úsek do Kechneca, urobia aj oni ten svoj od Miskolca po hranicu. Tento zámer mi potvrdili až potom, keď zistili, že sme už začali výstavbu R4. Som presvedčený, že keby sme my nezačali stavať túto cestu, Maďari by tú svoju časť nemali ani len v pláne,“ uviedol pre náš denník J. Figeľ.
Rýchlocesta R4 nahradí súčasnú cestu prvej triedy č. 68, ktorá vedie viacerými obcami v okolí Košíc a už nepostačuje pre medzinárodnú nákladnú dopravu.
Náš úsek R4, ktorý sa začal stavať koncom augusta 2010, by mal byť hotový v rozpočtovom náklade 78 miliónov eur vo februári 2013.
Momentálne budovaný úsek R4 nadväzuje na pripravovaný úsek rýchlocesty R2 Košice-Šaca, U. S. Steel, Ludvikov dvor, Haniska, Kokšov–Bakša, Krásna, Sady nad Torysou, Košické Oľšany s napojením na mimoúrovňovú križovatku budúceho úseku diaľnice D1 Budimír - Bidovce.
Južný obchvat Košíc na ceste R2 ako aj pokračovanie diaľnice do Bidoviec by sa mali podľa webstránky Národnej diaľničnej spoločnosti začať stavať od polovice roka 2014 s termínom dokončenia v roku 2017.
Slovákom a Maďarom sa nedávno podarilo vyriešiť aj ďalší neuralgický bod, a to miesto, kde sa naša R4 bude napájať na maďarskú M30. Ten už nebude na mieste bývalej colnice v Milhosti, ale zhruba 200 metrov napravo od nej pod kopcom Kecskehegy.
Košičania, resp. východniari využívajúci už teraz maďarský diaľničný systém, sa naposledy potešili pred rokom, keď v júli 2010 otvorili Maďari úsek diaľnice M31 medzi východným výbežkom Budapešti a mestečkom Gödöllő, skracujúci dovtedajšiu cestu pre slovenských motoristov cez obchvat ich hlavného mesta o asi 12,5 km.
O ďalších približne 10 km sa obchvat Budapešti skráti v lete budúceho roka, keď má byť otvorený jeho nový sedemkilometrový úsek na južnom okraji Budapešti od diaľnice M5 smerom na letisko, ktorý nahradí doterajšiu obchádzku diaľnicami M5 a M51.
Po dokončení tak bude mať obchvat Budapešti po M31 a M0 od Gödöllő po Törökbálint dĺžku 62,4 km. Prejazd Budapeštou po diaľnici M3 a potom centrom mesta je síce o necelú polovicu kratší, ale najmä v dopravnej špičke časovo dlhší.
Momentálne sa na viacerých miestach obchvatu medzi diaľnicami M1 a M5 realizujú aj stavebné práce, ktorých cieľom je jeho rozšírenie na tri pruhy v každom smere.
Východ Slovenska nutne potrebuje rýchlostnú cestu R4
Komunikácie pri trase rýchlocesty odľahčili
Skanska štrk na stavbu cesty R4 prepravuje po železnici
Začala sa výstavba rýchlocesty Košice - Milhosť
Širokého Váhostav vrátili do súťaže o R4
R4 Košice - Milhosť môže predbežne stáť 117 miliónov eur bez dane
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.