Banská Bystrica - Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja vo svojom Programe pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v rokoch 2011 - 2014 nepočíta s výstavbou predĺženia rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka.
Banskobystrického župana Vladimíra Maňku sklamalo aj to, že obchvat Žiaru nad Hronom ako súčasť rýchlostnej cesty R2 z Trenčína do Košíc je v programe uvedený len ako rezervný projekt pre prípad neschopnosti včas vyčerpať zdroje z operačného programu Doprava na iné úseky.
"Pre Banskobystrický samosprávny kraj je tiež veľmi dôležité, aby sa začala výstavba cesty R2 medzi Zvolenom a˙Košicami," dodal Maňka.
Podľa Programu pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v rokoch 2011 - 2014, ktorý ministerstvo dopravy predložilo koncom mája do medzirezortného pripomienkového konania, sa má do roku 2014 v Banskobystrickom kraji začať výstavba rýchlostnej cesty R2 v úseku od Zvolena po Kriváň v okrese Detva, v polovičnom profile obchvat obce Mýtna v okrese Lučenec a prípadne obchvat Žiaru nad Hronom, ktorý je v programe uvedený ako rezervný projekt.
Ešte vlani na jeseň minister dopravy Ján Figeľ hovoril o predĺžení rýchlostnej cesty R1 Trnava - Banská Bystrica o zhruba 50-kilometrový úsek z Banskej Bystrice do Ružomberka ako súčasti alternatívneho spojenia Bratislavy s Košicami, respektíve do dokončenia diaľnice D1 v úseku Žilina - Ružomberok ako o časti jediného rýchlostného spojenia Bratislavy s Košicami.
Pred mesiacom pre agentúru SITA uviedol, že začiatok výstavby tohto úseku je v súčasnosti skôr témou zdrojov a formy financovania. "Jedna z možností hovorí o akoby pokračovaní PPP formy, keďže aj obchvat Banskej Bystrice je súčasťou PPP balíka. Iná možnosť je nájsť kombináciu štátnych a európskych prostriedkov z blížiaceho sa rozpočtového obdobia, ktoré sa začína prvým januárom 2014," uviedol Figeľ.
Predĺženie R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka je plánované aj ako nový koridor časti cesty s medzinárodnou dopravou E77 od hraníc s Maďarskom cez Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Ružomberok a Tvrdošín po hranice s Poľskom, respektíve od Budapešti na Krakov. Tranzitnú dopravu má odkloniť z horského priechodu Donovaly a okolia zdrojov pitnej vody do tunela popod Hiadeľské sedlo medzi Nízkymi Tatrami a Starohorskými vrchmi. Rozdelené je na štyri úseky, pričom prvý - obchvat Banskej Bystrice - sa už stavia od roku 2009 formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) a má byť dokončený na budúci rok.
Ďalšími úsekmi sú Banská Bystrica - Slovenská Ľupča, Slovenská Ľupča - Korytnica a Korytnica - Ružomberok (napojenie na D1). Podľa zámeru, ktorý na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA) predložila Slovenská správa ciest, a ktorý od ministerstva životného prostredia ešte na jeseň minulého roka získal súhlasné stanovisko, sa mala na úsekoch Slovenská Ľupča - Korytnica a Korytnica - Ružomberok začať výstavba v tomto roku a na úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča v roku 2012.
Celé predĺženie R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka malo byť podľa zámeru hotové v októbri 2016.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.