Bratislava - Predstavitelia Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) chcú iný variant plánovaného obchvatu Bratislavy, tzv. nultého okruhu, aký je v nedávno schválenom územnom pláne (ÚP) mesta. Podľa nich diaľnica D4 pomôže riešiť dopravu len v najbližšom okolí hlavného mesta a nezohľadňuje potreby vznikajúcich priemyselných parkov a automobiliek. Ako agentúru SITA ďalej informovala vedúca referátu komunikácie s verejnosťou BSK Miloslava Podmajerská, nevýhodou variantu zakotveného v územnom pláne sú podľa podpredsedu BSK Gabriela Agárdyho úseky pod plánovanou treťou vzletovou dráhou letiska, úsek pri Ivánke pri Bratislave, úsek pri Šúrskom kanáli, devaťkilometrová dĺžka tunela pod Malými Karpatmi či trasovanie pri obci Mariánka, čo značne predražuje výstavbu. Predstavitelia BSK sa preto začali zaoberať ďalšími variantmi obchvatu mesta, pričom za najvýhodnejší považujú variant Rovinka - Senec - Pezinok. Námestník bratislavského primátora Milan Cílek podľa Podmajerskej síce namieta, že pre variant, ktorý je zakotvený v ÚP je už vypracovaná environmentálna štúdia EIA, ale výstavbu obchvatu treba urýchliť a podporovať bez ohľadu na variant, inak Bratislave hrozí dopravný kolaps.
BSK chce tiež dosiahnuť, aby bol projekt plánovaného obchvatu Bratislavy súčasťou európskeho projektu CETC (stredoeurópsky dopravný koridor), v ktorom sú združené krajiny od Škandinávie po Jadranské more. Výstavbu diaľnice D4 by tak spolufinancovala Európska únia (EÚ), podmienkou je však zaradenie plánovanej diaľnice D4 do národnej siete diaľnic SR. Plánovaný obchvat Bratislavy je približne 50-kilometrový diaľničný oblúk, z ktorého päť až desaťkilometrový úsek by mal viesť tunelom popod Karpaty. Od roku 2017 má prepojiť rakúske diaľnice S8 a A6. Plánovaná diaľnica D4 sa dotýka obcí Ivanka pri Dunaji, Rovinka, Most pri Bratislave, Stupava, Borinka a bratislavských mestských častí Devínska Nová Ves, Jarovce, Rusovce, Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Vajnory, Rača a Záhorská Bystrica. S výstavbou by sa malo začať na budúci rok, náklady by mali podľa zvolených variantov dosiahnuť približne 35 až 38 miliárd korún.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.