Siemens si chce chrániť meno kvôli OBU jednotkám

15. 01. 2010

Bratislava - Spoločnosť Siemens s.r.o. dementovala vyjadrenia Jaroslava Polačeka z Únie autodopravcov Slovenska o nefunkčnosti až 20 000 satelitných palubných jednotiek. Tzv. OBU jednotky používajú zaregistrovaní dopravcovia pre realizáciu elektronického výberu mýta. "Tieto výroky výrazne poškodzujú aj dobré meno spoločnosti Siemens, ktorá je dodávateľom OBU jednotiek. V prípade, že ktokoľvek bude pokračovať v šírení takýchto klamlivých a poplašných informácií, spoločnosť Siemens bude zvažovať právne kroky na ochranu svojho dobrého mena na Slovensku a v zahraničí," uviedol vo vyhlásení pre agentúru SITA generálny riaditeľ spoločnosti Siemens s.r.o. Vladimír Slezák.

Ako ďalej informoval Slezák, na základe informácií od odberateľa SkyToll a.s., eviduje Siemens k 14. januáru 2010 iba 367 OBU jednotiek reklamovaných kvôli technickej nefunkčnosti z celkového registrovaného počtu 98 000. To predstavuje podiel 0,37 %. “Inými slovami, až 99,63 % registrovaných OBU jednotiek na Slovensku by malo fungovať správne," vyhlásil za dodávateľa OBU jednotiek

Podľa generálneho riaditeľa Siemensu sú slovenské satelitné palubné jednotky postavené na rovnakej platforme ako tie, ktoré fungujú v nemeckom a švajčiarskom mýtnom systéme. Firma Siemens ich vyvíjala vyše troch rokov a minulý rok otestovala na viac ako 300 000 kilometrov slovenských ciest.

Samotné OBU jednotky vyrába spoločnosť Continental AG v Nemecku. Ich rozmery sú podľa informácií spoločnosti Siemens doteraz najmenšie spomedzi používaných satelitných palubných jednotiek na svete. Elektronický mýtny systém na báze satelitného GPS je ešte komerčne prevádzkovaný v Nemecku a Švajčiarsku. "Satelitné OBU jednotky nie je možné porovnávať s rozmermi mikrovlnných jednotiek, ktoré fungujú v Rakúsku alebo v Čechách. Satelitné totiž obsahujú viac modernejších technológií potrebných pre maximálnu presnosť rozpoznávania mýtnych úsekov na celej cestnej infraštruktúre a budúcu interoperabilitu s ostatnými mýtnymi systémami v Európskej únii. Dizajn a funkčnosť OBU jednotky boli zámerne prispôsobené čo najjednoduchšej obsluhe a súčasne najnižšej cene," informovala spoločnosť Siemens vo vyjadrení pre SITA.

Podľa Siemensu parametre OBU jednotiek vychádzali z požiadaviek Národnej diaľničnej spoločnosti a sú plne v súlade s kritériami Európskej komisie. Prípadné problémy je však potrebné riešiť iba v súčinnosti so zákazníckym centrom spoločnosti SkyToll.

Zástupcovia nespokojných autodopravcov a opozície vyzvali vo štvrtok ministra dopravy Ľubomíra Vážneho na zastavenie elektronického výberu mýta pre množstvo nedostatkov. Opätovne by malo byť spustené, až keď bude fungovať tak ako má. Nespoľahlivá prevádzka drahého mýtneho systému podľa dopravcov im komplikuje život.

Autodopravcovia sa počas štvrtkovej diskusie s ministrom dopravy posťažovali na problémy s palubnými jednotkami, pričom počet reklamácií na zariadenia, počítajúce výšku mýta, by mal podľa nich prevyšovať 20 tisíc. "Musím to preveriť," reagoval Vážny po stretnutí na sťažnosť dopravcov na problémy s fungovaním palubných jednotiek. Informáciu o viac ako 20 tisíc reklamáciách na palubné jednotky označil za nereálne číslo, podľa neho ich je len okolo tristo. Na stretnutí sa zúčastnili zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska, ktorí v minulých dňoch protestovali s kamiónmi v uliciach Slovenska proti podmienkam mýta.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...

Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...