Skanska štrk na stavbu cesty R4 prepravuje po železnici

20. 04. 2011

Košice - Spoločnosť Skanska vyriešila problém, na ktorý poukazovali obyvatelia obcí Čaňa a Ždaňa v súvislosti s výstavbou rýchlocesty R4.

Obyvatelia, ktorým dosiaľ znepríjemňovali život ťažké nákladné automobily, si zrejme vydýchnu. Ako informovala spoločnosť Skanska SK, kamenivo potrebné na stavbu úseku, ktoré dosiaľ prepravovali ťažkými nákladnými autami, budú prepravovať po železnici - ekologickým spôsobom, ktorý nezaťažuje životné prostredie a šetrí miestne komunikácie.

Ťažké nákladné autá znepríjemňovali život obyvateľom obcí Čaňa a Ždaňa v okrese Košice-okolie. Obyvatelia sa sťažovali na enormný hluk, ohrozovanie detí nákladiakmi jazdiacimi po obciach veľkou rýchlosťou, praskajúce múry domov, ako aj na poškodzovanie už aj tak dosť zničených ciest.

Nákladný vlak do obce Haniska pri Košiciach príde dvakrát denne. Každá vlaková súprava má 20 vagónov s nosnosťou 50 ton. Denne sa tak dopraví 2 000 ton kameniva, ktoré sa vysype z vagónov približne 200 metrov za železničnou stanicou takmer priamo na stavbe, kde ho ďalej naložia na nákladné autá a podľa potreby rozvezú na rôzne úseky stavby.

„Vykládka kameniva je prakticky priamo na stavbe a jeho následný rozvoz vykonávame tiež po trase stavby. Štátne a obecné cesty sú tak využívané len v nevyhnutnom rozsahu,“ vysvetlil projektový manažér Skanska SK Ivan Gajdoš.

Navrhovaná rýchlostná cesta R4 Košice – Milhosť je na začiatku napojená v križovatke Košice juh na jestvujúcu komunikačnú sieť tvorenú cestou I/68 južne od mesta Košice s výhľadovým napojením rýchlostnej cesty R2 v tejto križovatke.

Na konci je napojená dočasným napojením na cestu I/68 v priestore jestvujúceho hraničného priechodu Milhosť/ Tornyosnémeti do realizácie M30 v Maďarskej republike z nového štátneho priechodu.

V kilometrovom úseku prechádza lokalitou priemyselného parku Kechnec, ktorý sa nachádza na oboch stranách rýchlostnej cesty. Stavba cesty je rozdelená na sto častí so 14 mostnými objektmi. Na stavbe treba vykonať zemné práce v objeme 1 874 790 mil. m3 a vybudovať až 1 974 metrov protihlukových stien. Lehota na výstavbu je tridsať mesiacov.

Rýchlostná cesta R4 Košice – Milhosť s dĺžkou 14,175 km je súčasťou základného komunikačného systému Slovenskej republiky a je zaradená do siete diaľnic a rýchlostných ciest SR pod označením R4. Zároveň patrí do medzinárodného koridoru v smere od poľského mesta Rzeszow cez Košice, maďarský Debrecen až po Oradeu v Rumunsku.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.