Skládka pôjde na súd

Občianska iniciatíva Skládka nepatrí do mesta chce rozhodnutie Slovenskej inšpekcie životného prostredia napadnúť na súde.

Bratislava - Zamietavé rozhodnutie Slovenskej inšpekcie životného prostredia k námietkam kritikov skládky v Pezinku, ktoré fakticky umožňuje jej výstavbu, vyvolalo ostrú diskusiu.

Proti rozhodnutiu sa postavil najmä poslanec SDKÚ Pavol Frešo. Ministerstvo životného prostredia krok inšpekcie odmietlo komentovať a zástupca investora skládky Marián Kočner vyslovil domnienku, že aktivistov platí súkromná firma, ktorá má záujem, aby skládka v Pezinku nestála.

Zuzana Čapútová z občianskej iniciatívy Skládka nepatrí do mesta označila jeho slová za „nepravdivé a absolútne nepodložené“, a povedala, že rozhodnutie inšpekcie aktivisti napadnú na súde.

Aktivisti podajú žalobu

„Určite podáme žalobu na súd a zvážime realizáciu ďalších právnych a iných nástrojov, ktoré by mohli zvrátiť súčasnú situáciu,“ vyhlásila Čapútová. O aké konkrétne nástroje ide, nechcela povedať, vraj uvažujú o rôznych alternatívach.

„Je to smutná správa pre občanov Pezinka,“ povedal Frešo. SDKÚ podľa neho bude hľadať také legislatívne riešenia, aby sa „nemohlo stať, že keď si občania konkrétneho mesta alebo obce neprajú ekologicky citlivú stavbu, aby napriek tomu tam tá stavba stála“.

Na jeseň podľa Freša SDKÚ predloží do parlamentu návrh zákona, ktorý by neumožňoval rozhodnúť v takej citlivej veci, ako je napríklad výstavba skládky, bez účasti miestnej samosprávy.

„Ministerstvo životného prostredia rešpektuje toto rozhodnutie, pretože Slovenská inšpekcia životného prostredia je nezávislý orgán, ktorý je plne kompetentný v tejto veci rozhodnúť,“ povedal hovorca ministerstva Peter Višváder.

Výstavbe skládky už nič nebráni

Zástupca firmy Westminster Brothers Marián Kočner včera na tlačovej besede vyhlásil, že na skládke sa počas zákazu prác, ktorý vydalo ústredie inšpekcie životného prostredia, nepracovalo. Po jeho pondeľňajšom rozhodnutí sa môže výstavba obnoviť.

„Je to o tom, hovoriť s firmou, aby nastúpili,“ odpovedal Kočner na otázku, kedy sa začne skládka budovať.

Aktivistov podľa Kočnera zrejme platí firma ASA, ktorá je vraj napojená na SDKÚ.

Frešo poznamenal, že sa mu „nežiada podobné hlúposti komentovať“.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...