Nový spomaľovač na Kolárovej ulici mal reagovať na početné sťažnosti obyvateľov ulíc Kolárová, Sázavského, Odborárska, Marka Čulena.
Po sprevádzkovaní obchvatu okolo zimného štadióna si totiž množstvo vodičov skracuje čas jazdy cez tieto ulice, aby nemuseli čakať na semafóroch na križovatke Levočská - Obrancov mieru a pred priechodom pre chodcov na ulici Československej armády.
Obyvatelia sa najmä na zasadnutia výboru v mestskej časti dožadovali nejakého riešenia.
Samozrejme sme súhlasili a tak mestský úrad pripravil riešenie. Bez ďalšej konzultácie bol osadený spomaľovač na Kolárovej ulici, spolu s lesom dopravných značiek.
Keď som si podrobne prezeral pri svojich pravidelných pochôdzkach po našej mestskej časti toto riešenie, hneď sa mi prihovorila obyvateľka jednej z priľahlých ulíc s otázkou, prečo a z akého dôvodu bol tento spomaľovač namontovaný.
Odvetil som to, čo píšem vyššie. Podujal som sa však zistiť, aký je oficiálny dôvod umiestnenia spomaľovača.
Každé dopravné značenie a každé dopravné zariadenie totiž musí posúdiť a rozhodnúť o ňom príslušný orgán. Tento orgán musí posúdiť dôvody umiestnenia každej novej dopravnej značky a vydať o tom písomné rozhodnutie za ktoré potom nesie zodpovednosť.
V tomto prípade som zistil, že dôvodom umiestnenia spomaľovača bolo zníženie rýchlosti kvôli bezpečnosti chodcov vychádzajúcich z Kolmanovej záhrady.
Nuž, chodievam tam pravidelne a ak by naozaj išlo o bezpečenosť chodcov, tak za lacnejšie a bezpečnejšie opatrenie by som považoval skôr dopravné zábradlie pred východom z Kolmanovej záhrady.
So spomaľovačmi býva niekedy problém, že napriek dobrému úmyslu dopravných technikov sa minú účinku alebo vyvolajú iný problém.
Tento spomaľovač určite budem naďalej sledovať a veľmi ma zaujímajú názory obyvateľov, ktorí v tejto časti mesta bývajú.
Výstrahou je séria spomaľovacích prvkov na Kysuckej ulici, ktorá stála vyše 20 000 eur. Nie, nie je to preklep, naozaj dvadsať tisíc eur.
Problém s nadmerným množstvom tranzitnej dopravy cez Kysuckú ulicu je nepochybný. Zvolená forma riešenia a najmä jeho cena, vzhľadom na účinok, už áno.
V Prešove sme sa zatiaľ dostatočne nepoučili z chýb, cez ktoré prešli väčšie mestá a tie sa z nich už poučili. Mali by sme sa s nich poučiť aj my.
Ide o to, že ak niekde existuje dostatočne priechodná cesta v dobrom stave a dá sa cez ňu skrátiť cesta, tak si doprava túto cestu nájde.
Pokiaľ je to cesta určená pre tranzitnú dopravu, tak je to v poriadku. Pokiaľ nie, tak to v poriadku nie je.
Vo vyspelých mestách vidieť prístup, že keď sa už raz auto dostane na zbernú vysokokapacitnú dopravu, tak jazdí plynulo. Vedľajšie cesty sú upokojené a úmyselne prispôsobené tak, aby nelákali na rýchlu jázdu a ani ju neumožňovali.
Vodičom tak nenapadne odbočiť do obytnej zóny, aby si skrátili cestu. Lebo je to psychologicky nepríjemné. Výsledkom je príjemnejší a bezpečnejší život a pohyb po vedľajších uličkách, kam jazdia naozaj len tí vodiči, ktorí tam bývajú alebo naozaj potrebujú zájsť.
Viac inšpirácií aj na túto tému je v článku týždenníka Trend s názvom "Päť mýtov o prepchatom meste".
Richard Drutarovský, poslanec, Prešov
Opravená orientačná tabuľa. Detail, ale tiež významný pre imidž mesta. Stanica nám však robí hanbu
Dá Európska komisia peniaze na obchvat Prešova? V októbri by malo byť jasnejšie
Nové zastávky na Cemjate, zatiaľ v nedohľadne
Obratisko na Terchovskej ulici je pred kolaudáciou
Poslanec je povinný voliča informovať, nie blokovať na facebooku
Máte občiansky s čipom? Prešovská radnica konečne akceptuje elektronický podpis
Sanácia zosuvov nepokročila ani tento rok, občania sa pýtajú prečo
Obyvatelia sídliska sa starajú o pieskovisko. Prekáža im nekoncepčnosť v starostlivosti o zeleň
Zastávka na ulici Marka Čulena je opravená, hodil by sa prístrešok
Obnova aleje skrášlila exponovanú Čapajevovu ulicu
Obratisko Terchovská je vo výstavbe. Ako to zapadá do mojej vízie rozvoja Prešova?
Útulok pre psov v Prešove. Navrhol som, nech rozhodne najkompetentnejší orgán
Ochrana Prešova pred povodňami: Niečo sa podarilo, zvyšok zatiaľ ďaleko
Nežiadúce parkovanie na trávniku sa dá riešiť. Inšpirácia pre Prešov
Na Ulici Zimný potok pribudli lampy. Problém s uličným sexom a tvrdými drogami sa zmiernil
Vymrvený asfalt je opravený, lenže... Kto by mal zodpovedať za sledovanie nedostatkov?
Škola šmykov bola povolená nezákonne, povolenie je zrušené a musí sa zopakovať
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému len zisťovaniu, či budú vyvlastnení zo svojich domovov a fariem alebo nie. Ministerstvo životného prostredia totiž potichu...
Nový zákon umožňuje štátu za určitých podmienok vyvlastniť pozemky, pričom v špecifických prípadoch môže byť vyvlastnenie aj bez náhrady.
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby plánovanej prečerpávacej vodnej elektrárne Málinec. Vyplýva to z uznesení, ktoré jednomyseľne prijali poslanci na svojom februárovom...
Majitelia nehnuteľností chcú od barcelonskej radnice kompenzáciu vo výške 4,2 miliardy eur, ak v meste v roku 2028 skončí možnosť prenajímať byty turistom.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...