Ministerstvo dopravy začalo hľadať záujemcu, ktorý postaví zo súkromných peňazí rýchlostnú cestu medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami za viac ako 16 miliárd korún.
Bratislava - Záujemcovia o získanie koncesie na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu rýchlostnej cesty R1 na trase Nitra – Tekovské Nemce a severného obchvatu Banskej Bystrice musia predložiť doklady pre účasť v tendri do 8. februára 2008. Ministerstvo dopravy vyzve do rozhodujúcej fázy súťaže najviac štyroch uchádzačov. Vyplýva to z oznámenia o kvalifikačných podmienkach koncesie na stavebné práce, uverejneného v piatok vo Vestníku verejného obstarávania.
Ide o druhý z troch plánovaných balíkov projektov PPP. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra – Tekovské Nemce dosahujú 16,666 miliardy bez DPH. Tender sa týka troch pripravovaných úsekov Nitra – Selenec, Selenec – Beladice a Beladice – Tekovské Nemce v dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra.
„Dĺžka koncesnej lehoty bude najviac 30 rokov,“ oznámilo ministerstvo. Vypracovanie projektovej dokumentácie a tiež výstavba mostov a iných stavebných objektov na uvedených úsekoch R1 budú bližšie špecifikované v koncesnej dokumentácii. V nej bude uvedený aj spôsob výberu koncesionára.
Medzi kritériami na výber záujemcov prevládajú pri celkovom bodovom hodnotení referencie s podielom 70 percent. Na skúsenosti s projektovým financovaním pripadá 10 percnet, výnosy z bežnej činnosti a vlastné imanie majú pri ohodnotení 7-percentnú váhu a peňažné toky z finančnej činnosti 6-percentnú.
Ministerstvo pridelí záujemcovi body podľa štyroch skupín referencií – za skúsenosti s výstavbou rýchlostných ciest najviac 45 bodov, s prevádzkovaním a údržbou najviac 20 bodov, s projektmi PPP na základe inej zmluvy ako DBFO (projektovanie, výstavba, financovanie, prevádzka) najviac 10 bodov, s projektmi PPP na základe DBFO zmluvy najviac 25 bodov.
Záujemca musí predložiť referencie preukazujúce, že sa v rokoch 1999 až 2007 podieľal alebo podieľa na realizácii PPP projektov v cestnej dopravnej infraštruktúre s najmenej 30-percentným podielom v projektových spoločnostiach realizujúcich tieto projekty. Celkové stavebné náklady každého PPP projektu musia byť najmenej 50 miliónov eur. Hodnota zabezpečeného projektového financovania musí byť minimálne 140 miliónov eur. Záujemca musí v posledných troch rokoch dosiahnuť každý rok obrat najmenej 500 miliónov eur. Vlastné imanie ku koncu posledného účtovného obdobia má byť minimálne 350 miliónov eur.
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Diaľnice chce zaplatiť šesť firiem
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.