Stavba časti Nábrežnej komunikácie je pozastavená, kompetentní ešte nekonajú

11. 05. 2004

Zdroj: Anna Košuthová, Korzár

Prešov - Rozsudok Najvyššieho súdu SR v súvislosti so stavbou Nábrežnej komunikácie v Prešove nadobudol právoplatnosť vo februári tohto roku. Ako sme už informovali, NS SR zrušil rozhodnutie Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPaT) SR spolu s rozhodnutím Krajského úradu (KÚ) v Prešove a vrátil ich na ďalšie konanie. Pripomíname, že ide o úsek diaľničného privádzača v II. etape km 0,000-1,3 ulica Obrancov mieru - Škultéyho, I. úsek v kilometri 0,000-0,379, ktorý bol povolený v rozpore s územným rozhodnutím. Predsedníčka senátu NS SR Tatiana Aschenbrennerová v rozsudku konštatovala, že MDPaT SR a s ním aj KÚ v Prešove v svojich rozhodnutiach porušili aj stavebný zákon, zákon o správnom poriadku a VZN mesta Prešova.

S odstupom času sme sa pokúšali zistiť, ako a kedy začnú kompetentní na regionálnej úrovni reagovať na rozsudok NS SR. Oslovili sme preto prednostu Krajského úradu dopravy a pozemných komunikácií (KÚDaPK) v Prešove Petra Jergeho. Zaujímalo nás najmä, či MDPaT SR informovalo KÚDaPK o rozsudku NS SR a aký postup ďalšieho konania odporúča. "O rozsudku nás ministerstvo informovalo minulý piatok. Situáciu, alebo informáciu o pozastavení stavby sme poznali len z Korzára, neoficiálne."

Na otázku, či už existuje vízia, ako konať ďalej, Jerge reagoval: "Mali sme už nejaké rokovania s investorom, Slovenskou správou ciest, primátorom a hlavným architektom mesta Prešov. Investor bude musieť požiadať o zosúladenie projektovej dokumentácie s územným rozhodnutím. Zatiaľ sa hľadá správna forma a rokuje sa aj s Ministerstvom životného prostredia. Otázkou je, či investor požiada o nové územné rozhodnutie na časť rozostavanej stavby, alebo sa to bude riešiť formou dodatku. Pravdepodobne sa bude musieť začať od podlahy, teda novým územným konaním."

Z pozície svojej funkcie neskrýval, že nespokojnosť niekoľkých účastníkov konania spôsobuje problémy ďalším tisícom Prešovčanov. Narážal na zbytočné predlžovanie stavby, ktorá ovplyvňuje zlú dopravnú situáciu v meste Prešov a preťaženie na Uliciach 17. novembra a Obrancov mieru.

Mimochodom, so stavbou sa začalo už v roku 1996 a nie je vylúčené, že potrvá ešte 2-3 roky. Zaujímavé preto je, že v správe o činnosti SSC sa uvádza termín dokončenia Nábrežnej komunikácie v októbri 2004.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Čo vieme o kauze Málinec: Vysvetľujeme, či môžu byť ľudia vyvlastnení aj či ich štát musí odškodniť

Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...

Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...