Obchvat Banskej Štiavnice by mal viesť z Banskej Belej cez kysihýbeľský les až do mesta UNESCO.
Banská Štiavnica - Trasa cez Banskú Belú nespĺňa podmienky pre cestu prvej triedy. Napriek tomu ňou je a v smere od Zvolena ostáva hlavným spojením s Banskou Štiavnicou.
Toto riešenie roky nevyhovuje mestu UNESCO ani samotnej Banskej Belej. Štiavnica chce lepšie a rýchlejšie napojenie na neďalekú R1, obec naproti tomu ničí hustá doprava.
Dlhodobý problém by mal v budúcnosti aspoň z časti vyriešiť obchvat, s ktorého výstavbou by chcela Slovenská správa ciest začať najskôr v roku 2015.
Trasa dlhá asi 4,7 kilometra by mala viesť od areálu niekdajšieho závodu Dinas v Banskej Belej cez kysihýbeľský les v smere na Banský Studenec a ďalej do Banskej Štiavnice.
„Mesto sa viac ako dvadsať rokov snaží o vybudovanie prípojky na rýchlostnú cestu Hronská Breznica a najmä o vybudovanie nového obchvatu Banská Belá – Banská Štiavnica s technicky miernejším stúpaním ako je súčasná trasa cez Hájik, ktorá spôsobuje dopravné problémy najmä v zimných mesiacoch," hovorí banskoštiavnická primátorka Nadežda Babiaková o opakovaných žiadostiach smerom k vláde.
Nová komunikácia by podľa jej slov mala tvoriť základnú dopravnú trasu z hľadiska nadregionálnych väzieb. Okrem lepšieho napojenia na hlavné ťahy od nej očakáva aj prínos pre ďalší rozvoj cestovného ruchu a zamestnanosti v regióne.
Obchvat by mal cestu k R1 skrátiť pre Banskoštiavničanov, ale aj pre obyvateľov Banského Studenca o niekoľko kilometrov.
„Určite to pre nás bude prínos, cesta do Zvolena sa nám tak výrazne skráti,“ reaguje starostka Banského Studenca Mária Kašiarová.
Čo najskorší začiatok výstavby nového prepojenia by uvítal aj starosta Banskej Belej Branislav Babirád.
„Obchvat by odľahčil dopravu cez obec. Cesta cez ňu totiž jej súčasnému zaťaženiu nie je prispôsobená,“ hovorí. Problémom sú najmä kamióny v najužších úsekoch cesty.
„Doprava nám ničí domy pozdĺž cesty vrátane kaplnky, ktorá je kultúrnou pamiatkou, v bezprostrednom susedstve komunikácie. Máme tu hluk a prach,“ vymenúva najväčšie negatíva súčasného stavu starosta.
Od obchvatu očakáva nie len menšie zaťaženie dopravou, ale aj súvisiacu väčšiu bezpečnosť pre miestnych obyvateľov.
Slovenská správa ciest chce na výstavbu získať prostriedky z eurofondov v programovacom období 2014 až 2020.
Potvrdila to vedúca organizačno-správneho odboru Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.
„V tomto roku by mala byť dodaná projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie, potom požiadame o územné rozhodnutie, na budúci rok chceme vysúťažiť dodávateľa projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie,“ informuje o aktuálnom stave projektu.
Obyvatelia regiónu môžu v týchto dňoch nahliadnuť do dokumentácie k zámeru, jej verejné prerokovanie sa uskutoční 21. augusta o 15. hodine v priestoroch banskoštiavnickej radnice.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.