Štrajk Únie autodopravcov Slovenska je skutočnosťou. Hlavnými centrami protestov majú byť Bratislava a Košice, teda mestá s najvyššou hustotou premávky v krajine. V konkretizácii formy boli dopravcovia do poslednej chvíle zdržanliví. Zrejme aby sa vyhli "štrajkokazom". Podporu im prisľúbili aj ich českí kolegovia.
Podľa predbežných informácií chcú staviť skôr na symbolické formy vyjadrenia svojej nespokojnosti a požiadaviek. Maľovaním "blokujúcich" áut na vozovku, odovzdaním hračkárskych autíčok na Úrade vlády. Vraj aby sa kompetentní radšej hrali s nimi a nie s reálnymi výrobnými prostriedkami dopravcov.
Vláda sa však stále tvári neoblomne, "veľký" Česmad si umýva ruky.
Z komunikácie zástancov mýta "tak, ako bolo nastavené", vyplýva, akoby celý problém stál iba na kamiónoch. Mýto však majú platiť majitelia všetkých vozidiel nad tri a pol tony. A to sú aj malé nákladné autá, tie, ktoré zabezpečujú každodenné zásobovanie, tie, ktoré vyvážajú odpad, a aj tie, ktoré slúžia na poľnohospodársku výrobu. Nezabúdajme na autobusy. Nie je to teda len o kamiónoch - "ničiteľoch ciest". Ani jeden z nich však nikdy nevyslovil požiadavku, že nechce platiť mýto. A každý kamión z tých, ktoré začiatkom roka stáli na Rožňavskej ceste v Bratislave, OBU jednotku mal.
Argument s presunom väčšiny nákladnej dopravy na železnicu môže obstáť iba v prípade veľkého objemu tovaru. No aj ten musia "malé" nákladiaky neskôr porozvážať k odberateľom. Navyše ceny spoločnosti Cargo, ktorá je dominantným hráčom na koľajniciach, sú nekonkurencieschopné. Aj pri štedrých dotáciách či "záchranných balíčkoch" zo strany štátu.
Ak bolo hlavnou motiváciou zavedenia mýta získať prostriedky na výstavbu diaľnic, malo byť aj spravodlivo nastavené. Vysoké percento dane totiž prináša papierovo vysoký zisk, no skôr ruinuje, ako vynáša. Najskôr tých, čo dane platiť musia, a potom aj samotný štát, keďže "skrachovanci" padnú následne do sociálnej siete, beztak už poriadne napnutej.
Ak ekonomická výkonnosť krajiny klesá, prioritnou úlohou vlády by malo byť "uvoľnenie rúk" tým, čo hospodársky výsledok tvoria - podnikateľom a ich zamestnancom. Viac obchodných transakcií znamená vyšší príjem z DPH, vyšší základ pre daň z príjmov, a tým aj vyšší výnos z nej. Myšlienka, že ľudia, ktorí krízu nezavinili, by ňou nemali trpieť, má racionálny základ. Konkrétne kroky kompetentných ministerstiev však nesvedčia o tom, že by túto myšlienku aj realizovali v praxi. Na ľudí totiž kríza skutočne doľahla.
Polícia neurobí sumár pokút udelených počas štrajku
Štrajkovať u nás budú asi aj Česi
Fico prišiel, ustúpil a zvíťazil
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.