Dopravcovia začínajú znova protestovať na cestách. Od premiéra chcú, aby znížil počet spoplatnených úsekov prvej triedy.
Bratislava - Druhý tohtoročný protest dopravcov proti nespravodlivo nastavenému mýtnemu systému by sa mal začať o polnoci. Dopravcovia ho dnes ohlásili s tým, že sa chcú vrátiť na Rožňavskú ulicu, kde sa už počas prvého protestu koncentrovali dopravcovia z celého Slovenska. „Vraciame sa sem s odhodlaním pokračovať, lebo sľuby sa nesplnili," povedal prezident Únie autodopravcov Slovenska Jaroslav Polaček.
Hoci chcú dopravcovia protestovať po celom Slovensku, s dôrazom na Bratislavu a Košice, tvrdia, že štrajkom nechcú obmedzovať verejnosť.
Ako bude štrajk v praxi vyzerať, zástupcovia únie nespresnili. Na ich stránke sa však objavil manuál, v ktorom sa píše: „Nemôžeme úplne zablokovať dopravu - vždy musí byť aspoň jeden pruh voľný, aby bol prejazd možný. Musíme nechať polícii priestor, aby pri správnom riadení mohla zabezpečiť obmedzenú plynulosť premávky."
Premiér totiž nedávno dopravcom pripomenul, že „kto sa pokúsi obmedzovať premávku na cestách, dopúšťa sa vážneho dopravného priestupku a trestného činu poškodzovania práv tretej osoby".
Podľa informácií SME by sa počas protestov mali kamióny ocitnúť nielen na cestách, ale aj pred bydliskami ľudí, ktorí z mýta profitujú.
V utorok plánuje únia doplniť štrajk o demonštráciu pred Úradom vlády. Občanov vyzýva, aby si na ňu priniesli autíčka. Demonštrácia sa má niesť pod heslom: „Prinášame hračky pre Fica, aby sa už nehral s občanmi a slovenskou autodopravou."
Dopravcovia sa pri organizovaní protestu bránia ústavou, tá im právo na štrajk zaručuje. Právnik Ján Buocik tvrdí, že právo je na ich strane. Podrobnosti takéhoto štrajku totiž nie sú upravené v nijakom špecifickom zákone. Ak by policajti chceli zakročiť, mohlo by to byť len na základe zákona. „Ústava má prednosť pred zákonom, ústavné právo na štrajk nemôže byť obmedzené na základe predpisu nižšej právnej sily," povedal Buocik.
Hlavnou požiadavkou štrajkujúcich dopravcov je zníženie počtu spoplatnených kilometrov ciest prvej triedy z takmer 1500 na 333, prípadne odstavenie mýta do konca júna.
S oslobodením ciest prvej triedy od mýta nesúhlasí riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák. „Ak by neboli cesty prvej triedy spoplatnené, doprava by sa na tieto cesty výrazne odklonila. Čísla vychádzajú od 10 do 30 percent, čo by malo negatívny vplyv na tieto cesty," povedal. Proti oslobodeniu od platieb za mýto na cestách prvej triedy sa postavili primátori a starostovia miest a obcí. Tvrdia, že ak dopravcovia uspejú, protestovať začnú oni.
Podľa dopravcov by sa kamióny na cesty prvej triedy neodkláňali, keby bol vjazd na ne pre tranzitnú dopravu zakázaný.
Palčák: Mýto bez ciest 1. triedy nemá význam
Starostovia nevylučujú, že budú blokovať cesty pre kamióny
Spôsob štrajku autodopravcov ešte nie je známy
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.