Je rozhodnuté. Do konca roka 2015 bude zmodernizovaná aj 12 kilometrov dlhá železničná trať v úseku Trenčianska Teplá – Zlatovce. Z Trenčína sa stane na najbližšie dva až tri roky veľké stavenisko.
Železnice Slovenskej republiky 10. októbra 2012 podpísali zmluvu na výstavbu modernizácie trate Trenčianska Teplá – Zlatovce s konzorciom firiem Združenie pod Brezinou pod vedením TSS Grade a.s.Bratislava. "Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ako riadiaci orgán pre Operačný program Doprava súhlasilo s podpisom zmluvy na modernizáciu 12-kilometrovej železničnej trate pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu," informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková.
„Podpis zmluvy vnímam ako fakt. Od prvej chvíle všetko nasvedčovalo tomu, že štát chce dokončiť celú modernizáciu železničnej trate, vrátane úseku cez Trenčín. Vedeli sme teda veľmi dobre, že nemáme žiadnu šancu na zvrat situácie,“ komentoval aktuálny stav primátor Richard Rybníček a zároveň vyjadril vieru, že Vláda SR a vedenie Železníc SR má situáciu plne pod kontrolou. „Verím, že sa celá stavba zrealizuje plynule od začiatku do konca. Dúfam, že počas výstavby nenastanú žiadne komplikácie. Pre mesto by to bola jedna veľká katastrofa.“
Zhotoviteľ výstavbu úseku v zmysle zmluvy zrealizuje približne za 245 miliónov eur bez DPH. „Takáto investícia je pre mesto povzbudením. Mesto sa výrazne zmení,“ povedal R.Rybníček. Mesto je v celom ďalšom procese pripravené na súčinnosť. Pri schvaľovacích procesoch riešení cestnej dopravy bude mesto ako správny orgán zohrávať významnú úlohu. „Teraz je dôležité, aby sme čím skôr začali riešiť otázku termínov začatia výstavby a plánu organizácie výstavby. Ak si predstavíme, že do konca roka sa začne s modernizáciou trate, bude pokračovať výstavba mosta, s veľkou pravdepodobnosťou sa do konca roku 2014 bude stavať nová autobusová stanica a rekonštruovať železničná stanica, tak z Trenčína bude jedno veľké stavenisko. A to bude znamenať značné obmedzenia pre obyvateľov. V tom čase pravdepodobne vyzvem Trenčanov, aby používali bicykle, autobusy alebo, aby chodili peši, lebo predpokladám, že najbližšie dva až tri roky sa v Trenčíne nebude dať autom jazdiť. Budeme to musieť spoločne zvládnuť. Ale v konečnej fáze bude mesto zmodernizované, celkom zmení svoju tvár.“
Rozhodnutie o tom, že úsek železničnej trate prechádzajúci cez Trenčín sa predsa len bude v tomto programovom období modernizovať, znamená aj zmenu investičných plánov mesta na budúci rok. „Situácia sa zmenila a my si musíme veľmi dobre premyslieť, ako budeme postupovať a do čoho budeme investovať,“ informoval primátor.
V najbližšom čase čakajú mesto Trenčín náročné rokovania s ministerstvom dopravy i so Železnicami SR. Bývalé vedenie mesta vyrokovalo dobudovanie inžinierskych sietí k novej plavárni, opravu mosta na Ostrov a úpravu ciest v Opatovej a Zlatovciach. „Takzvaná malá stavba si vyžiada 6 miliónov eur zo štátneho rozpočtu. Toto je však vyrokované len v ústnej rovine, nie je k tomu žiadny písomný podklad. Bol by som rád, keby to bolo aj verejne, písomne deklarované a zrealizované,“ komentuje primátor. „Na druhej strane my sme ešte pred rokom odovzdali ministerstvu dopravy, železniciam a aj obom spoločnostiam, ktoré bojovali o túto zákazku niekoľko ďalších dôležitých pripomienok, ktoré by mohli zmierniť dopady na dopravu v meste. Tu však ide o zmeny, ktoré by zasiahli do už schválenej veľkej stavby, preto nie je isté, či sa to podarí vyrokovať. Veľmi záleží od postoja investora, vlády a tiež od možnosti zmeny projektu, ktorý je financovaný EÚ. Budeme za to bojovať.“
Primátor očakáva, že prvé, čo sa v Trenčíne v súvislosti s modernizáciou železničnej trate začne stavať, bude už spomínaná tzv. malá stavba. Inak hrozí, že mesto nebude mať ani jednu funkčnú plaváreň. „Platí, že kým nebude skolaudovaná nová plaváreň, nemôže sa zbúrať súčasná. Železnice majú záujem, aby staveniskom bola práve súčasná letná plaváreň. Je to teda viac ako zložitá situácia. Zvlášť, ak dnes za novú nefunkčnú plaváreň bez vody platí mesto denne 2.200 eur, teda mesačne 66.000 eur, teda ročne 792 tisíc eur. Výstavbu novej letnej plavárne preto považujem za jednu z najnezmyselnejších vecí, ktorú som zdedil. Tých 792 tisíc eur ročne sme teraz mohli investovať do ciest, chodníkov, čistoty v meste a tak ďalej.“
Trenčín, modernizácia železničnej trate
Najväčšia vládna zákazka sa prehodnotí
Európsky súd po mýte preverí železnice
Pri Trenčíne bude stavať firma, ktorej spadli dva mosty
Výstavba druhého cestného mosta cez rieku Váh v Trenčíne je od júna pozastavená
V Trenčíne zastavili výstavbu mosta cez Váh, skúmajú záhadu
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.